Blogger Template by Blogcrowds.

Η αγορά της τέχνης

Τίτλος: Η αγορά της τέχνης, παγκοσμιοποίηση & νέες τεχνολογίες

Συγγραφέας: Ρεϋμόντ Μουλέν

Επιμέλεια: Νίκη Λοϊζίδη

Έκδοση: Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Αθήνα 2009

Σελίδες: 180

ISBN: 978-960-6842-08-5

Τιμή με την έκπτωση:16,20€


[...] Πρόκειται για μια σημαντικότατη μελέτη, η οποία πραγματεύεται την αγορά της τέχνης στη σύγχρονη εποχή των νέων τεχνολογιών και της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας. Η όχι τυχαία ενσωμάτωση των νέων πληροφοριών που μας δίνει η Ρεϋμόντ Μουλέν στην τρίτη έκδοση αποτελεί συνέπεια -και αδιάσειστη απόδειξη- του γεγονότος ότι στην εποχή της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας και αγοράς, τα πάντα -και ανάμεσα σ' αυτά η αγορά της τέχνης- εξελίσσονται με τρομακτικές επιταχύνσεις. Η δραστηριότητα της παγκοσμιοποιημένης πλέον αγοράς της τέχνης, όπως ακριβώς και οι ταχύτατα εξελισσόμενες νέες τεχνολογίες, δημιουργούν νέα και ακόμα πιο σύνθετα δεδομένα για παρατήρηση. Πριν από πέντε με έξι δεκαετίες, ακόμη, ο ιστορικός της τέχνης, ακολουθώντας μια μακρά ερευνητική παράδοση -μέσα στην οποία θα πρέπει να εντάξουμε και την παράδοση του μοντερνισμού-, απέφευγε την οριστική εκτίμηση των καλλιτεχνικών φαινομένων που συμβάδιζαν με την εποχή του, αναμένοντας την παρέλευση του αναγκαίου χρονικού διαστήματος που θα εγγυόταν, με σχετική ασφάλεια, την απαραίτητη "κρίση της Ιστορίας". Ωστόσο σήμερα, τόσο ο ιστορικός όσο και ο κοινωνιολόγος της τέχνης, νιώθει, με αρκετή ομολογουμένως αμηχανία, ότι τα επιστημονικά πιστεύω του ξεπερνιούνται από τα γεγονότα και ότι τόσο η σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία όσο και η αγορά της παρασύρονται από μια σαφή σχέση με την "αποθέωση της επικαιρότητας" παρά με την κρίση του χρόνου της ιστορίας. [...]

(Νίκη Λοϊζίδη, από την εισαγωγή του βιβλίου)

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα