Blogger Template by Blogcrowds.

Η Λάμψη του Χρήματος στη Νεοελληνική Λογοτεχνία

Τίτλος: Η Λάμψη του Χρήματος στη Νεοελληνική Λογοτεχνία 
Κείμενα: Συλλογικό 
Επιμέλεια: Γ. Πεφάνης, Λ. Κουζέλη 
Έκδοση:Ίδρυμα Ουράνη, 2014 
Σελίδες: 936 
ISBN: 978-960-7316-64-6 
Τιμή με έκπτωση: 34,51€




 Η ιδέα για την έκδοση αυτού του συλλογικού τόμου γεννήθηκε στη Λιλ, στο πλαίσιο του 20ού Διεθνούς Συνεδρίου των Νεοελληνιστών των Γαλλόφωνων Πανεπιστημίων, που διοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Charles de Gaulle-Lille 3 και το CNRS το 2007, με θέμα τα όρια και τη ρευστότητά τους στον νεοελληνικό κόσμο. Πώς συνέβη όμως ένα συνεδριακό θέμα τόσο ρευστό και φευγαλέο να συνδέεται με ένα ερευνητικό αντικείμενο τόσο συγκεκριμένο και καθημερινό;

 Εκ των υστέρων, η απάντηση μοιάζει περίπου αυτονόητη. Όπως γίνεται συνήθως στο περιθώριο των μεγάλων συνεδρίων, αναπτύχθηκαν και εκεί παράλληλες σημαντικές συζητήσεις με επίκεντρο συνήθως τις νεοελληνικές σπουδές στην Ευρώπη και σε όλον τον κόσμο και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Τι πιο απλό από το να συνδεθεί αυτή η περιοχή των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών με την οικονομική συνθήκη; Θα πρέπει δε να τονιστεί ότι η σύνδεση αυτή έγινε σε ανύποπτο χρόνο, πριν από την έξαρση των golden boys και τη συνακόλουθη κατάρρευση των golden dreams. Ένα θέμα απλό και συνάμα σύνθετο, διαχρονικό και (δυστυχώς) τόσο επίκαιρο, το οποίο βρίσκεται συνεχώς μπροστά στα μάτια σου αλλά δεν μπορείς εύκολα να το δεις σε όλες του τις διαστάσεις. Ένα θέμα το οποίο, μολονότι είναι ανοιχτό στους ερευνητές όλων σχεδόν των ειδικοτήτων, δεν έχει μελετηθεί σε βάθος μέχρι τώρα. Οι ερευνητές της ελληνικής φιλολογίας και θεατρολογίας σε γενικές γραμμές έχουν κρατήσει έως τώρα επιφυλακτική στάση και έχουν τηρήσει αιδήμονα σιωπή ως προς την οικονομική διάσταση των τεχνών που μελετούν - παρ' ότι όλοι αναγνωρίζουν τη σημασία της.

Έτσι, η "Λάμψη του χρήματος" σχεδιάστηκε εξαρχής ώστε να αναπτυχθεί πάνω σε δύο κύριους άξονες: έναν θεματικό και έναν οικονομολογικό και κοινωνιολογικό. Το χρήμα, επομένως, θα ετίθετο ως αντικείμενο αλλά και ως προϋπόθεση της λογοτεχνίας. [...] (Από την εισαγωγή της έκδοσης)

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα