Blogger Template by Blogcrowds.

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΜΑΣ

 



Πλησιάζουν οι γιορτές και, όπως κάθε χρόνο, επιλέξαμε και σας προσφέρουμε βιβλία και λευκώματα σε ειδικές τιμές, οι οποίες θα ισχύουν από αύριο 1η Δεκεμβρίου έως και 31 του μηνός.
Για περισσότερες προτάσεις και διευκρινίσεις, μπορείτε να απευθυνθείτε στο βιβλιοπωλείο μας Αμερικής 13, τηλ.επικ. 210 36 14 143

Ενημερωθείτε για τις προσφορές μας στο bit.ly/2TMJpkp

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΠΑΖΑΡΙ ΕΛΙΑ




ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΠΑΖΑΡΙ ΕΛΙΑ 
 
Στο Βιβλιοπωλείο του ΜΙΕΤ από 6 έως 8 Δεκεμβρίου 2018
παράταση Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2018



Το ΕΛΙΑ διοργανώνει το ετήσιο Bιβλιοφιλικό / Xριστουγεννιάτικο Παζάρι του στο Βιβλιοπωλείο του ΜΙΕΤ, Αμερικής 13, Αθήνα, τηλ. 210 3614 143.

Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 10:00 - 20:00
Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 10:00 - 20:00  και
Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 10:00 - 17:00
Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 9.30 - 15.30

Μπορείτε να βρείτε:
- Χριστουγεννιάτικα στολίδια, κάρτες, δώρα εμπνευσμένα από τις συλλογές του ΕΛΙΑ για μικρούς και μεγάλους
- Λευκώματα και βιβλία του ΕΛΙΑ με έκπτωση έως και 50%
- Παλαιά αντικείμενα, εργαλεία, είδη συσκευασίας, ραδιόφωνα, αντικείμενα καθημερινής χρήσης
- Περιοδικά και εφημερίδες από τις αρχές του 20ού αιώνα
- Παλαιά έντυπα 19ου και 20ού αιώνα

- Το γούρι του 2019, ένας κύκνος για να ομορφύνει κάθε πολύτιμη στιγμή του νέου έτους. Μενταγιόν ασημένιο 925ο με χειροποίητο φινίρισμα και επίχρυσο, τιμή: 20€



Αυτά και πολλά άλλα, για πρωτότυπα δώρα, σε πολύ προσιτές τιμές 
που ξεκινάνε από 1 Ευρώ.



Ώρες Λειτουργίας Βιβλιοπωλείου:
Πέμπτη 6/12 και Παρασκευή 7/12: 9.30-20.00
Σάββατο 8/12: 10.00-17.00

Βιβλιοπωλείο ΜΙΕΤ, Αμερικής 13,
τηλ. 210 3614143

Αναβολή της διάλεξης του Γ. Κοροπούλη "Το σώμα και η σκιά στο Καθαρτήριο του Δάντη"



Λόγω της γενικής απεργίας, η αυριανή (28/11/2018) διάλεξη του Γιώργου Κοροπούλη "Το σώμα και η σκιά στο Καθαρτήριο του Δάντη" θα αναβληθεί για τη Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2018, την ίδια ώρα.

Καρλ Πόππερ Αέναη Αναζήτηση

Αέναη Αναζήτηση. Αυτοβιογραφία
Καρλ Πόππερ

Εισαγωγή-Μετάφραση: Κική Αλατζόγλου-Θέμελη
Επιμέλεια: Κική Αλατζόγλου-Θέμελη, Εύη Δελλή
Ακαδημία Αθηνών, Αθήνα 2018, 2018, σ.247
ISBN: 978-960-404-337-8
Τιμή:
10,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 9,00€





Δεν είναι μόνον αυτοβιογραφία το μικρό αυτό βιβλίο· είναι μια ανάπτυξη ιδεών και των θεωριών του, είναι μια καλή Εισαγωγή στο έργο του, και όχι μόνο. Θίγει όλα τα μεγάλα προβλήματα του 20ού αιώνα, αφού ο Πόππερ τον διήνυσε από την αρχή μέχρι το τέλος του (1902-1994) – μια γρήγορη ματιά στα περιεχόμενα μας πείθει. Εκτός από τις φιλοσοφικές του ιδέες, τη διανοητική και επαγγελματική του εξέλιξη, περιγράφει μοναδικά και την εποχή του. Μιλάει για τα δύσκολα λόγω του πολέμου –του Α' παγκοσμίου– παιδικά και νεανικά του χρόνια, για την πείνα και τη δυστυχία στη Βιέννη των νεανικών του χρόνων· μιλάει για τις συναναστροφές του, τις ιδεολογικές ζυμώσεις της εποχής του, για τους ανθρώπους που τον επηρέασαν, τους ανθρώπους με τους οποίους συγκρούστηκε ή ταυτίστηκε, και γενικά για το πως διαμορφώθηκε ο ιδεολογικός και φιλοσοφικός του ορίζοντας. Μιλάει για Μουσική, διατυπώνοντας απόψεις για συγκεκριμένους εκπροσώπους της, καθώς και για την εξέλιξή της διαμέσου των αιώνων από μονοφωνική σε πολυφωνική. Τελικά, το βιβλίο είναι πολύ ενδιαφέρον ακόμη και για όσους δεν ενδιαφέρονται ούτε για τη Φιλοσοφία γενικά, ούτε για τον Πόππερ ιδιαίτερα, αλλά για την Ιστορία των ιδεών και των πολιτικών εξελίξεων του 20ού αιώνα.

(από την εισαγωγή)

Οι Ώρες του Αγώνα. Τα Γαλλικά Φιλελληνικά Ρολόγια

Οι Ώρες του Αγώνα. Τα Γαλλικά Φιλελληνικά Ρολόγια
Stephan Adler


Εκδόσεις Ολκός, Αθήνα 2018, σ.310


ISBN: 978-960-8154-87-2
Τιμή: 63,60€
Τιμή ΜΙΕΤ: 57,24€





«...Οι λειτουργίες των φιλελληνικών ρολογιών είναι ποικίλες, καθώς τα κομψοτεχνήματα αυτά είναι μαρτυρίες της σύνθετης ευαισθησίας και καλαισθησίας της εποχής. Από μπρούντζο, συχνά επιχρυσωμένο, ή πορσελάνη, συνδυάζουν την αγάπη για την κομψότητα και την πολυτέλεια, για την περίτεχνη διακοσμητική τέχνη και για τον τεχνολογικό νεοτερισμό, ενώ, ταυτόχρονα, απαθανατίζουν τον ηρωισμό προσώπων και γεγονότων που σημάδεψαν τον ελληνικό Αγώνα και κυριάρχησαν στον ενημερωτικό πολιτικό Τύπο αλλά και στη λογοτεχνία και στις εικαστικές τέχνες της εποχής. Εμπλέκονται έτσι σε ένα σύνθετο σύστημα αισθητικών προτιμήσεων, πολιτικών, εικαστικών και λογοτεχνικών αναφορών, που καθορίζουν εν τέλει την ιδιότυπη –κάποτε ξένη για τη σημερινή καλαισθησία– αισθητική τους. Οι ρόλοι τους ήταν σύνθετοι, καθώς η κατοχή και η έκθεσή τους πάνω στο τζάκι του χώρου δεξίωσης υποδήλωνε την οικονομική άνεση και την πολιτική ευαισθησία του κατόχου τους, τη λεπτότητα και την καλαισθησία του, την εξοικείωσή του με την τεχνολογία αλλά και την ποίηση και τις τέχνες της εποχής. «Τόσες εικόνες που πλουτίζουν τη μνήμη, κοσμούν τη φαντασία, ενισχύουν την κρίση, διαμορφώνουν το γούστο και τη σκέψη, προκαλούν ψυχική ανάταση και εμπνέουν υψηλά αισθήματα. Με δύο λόγια χρησιμεύουν στο να μας κάνουν καλύτερους», γράφει για τα διακοσμημένα επιτραπέζια ρολόγια η Εφημερίδα των Κυριών και της Μόδας (Journal des Dames et des Modes), στο φύλλο της 2ας Μαΐου 1824. Ο ωρολογοποιός Mathieu Planchon θα προχωρήσει περισσότερο και θα τα θεωρήσει ως μέσα διάπλασης του χαρακτήρα του σύγχρονου πολίτη: «Με μια απλή ματιά στο ρολόι, ο καθένας πρέπει να παίρνει ένα μάθημα ήθους και ιστορίας» ( L' Horloge, son histoire rétrospective,pittoresque et artistique,1898)...».
  
(από το βιβλίο)

Η Επιδίωξη της Ισχύος. Ευρώπη 1815-1914

Η Επιδίωξη της Ισχύος. Ευρώπη 1815-1914
Richard J. Evans

Μετάφραση: Ελένη Αστερίου
Εκδόσεις Αλεξάνδρεια, Αθήνα 2018, σ.968
ISBN: 978-960-221-791-7
Τιμή: 47,70€
Τιμή ΜΙΕΤ: 42,93€







Για πρώτη φορά σ' έναν τόμο, ένα πανόραμα της Ευρώπης του 19ου αιώνα: μιας εποχής εθνικών και κοινωνικών συγκρούσεων, από την πτώση του Ναπολέοντα μέχρι το ξέσπασμα του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, από τις επαναστάσεις του 1830 και του 1848 μέχρι την ενοποίηση της Γερμανίας και της Ιταλίας, κι από τους ρωσοτουρκικούς πολέμους μέχρι τις αναταραχές στα Βαλκάνια. Ανάμεσα στα μεγάλα θέματα που πραγματεύεται το βιβλίο είναι το τέλος της αριστοκρατικής κυριαρχίας και η ανάδυση της βιομηχανικής κοινωνίας, η παρακμή της θρησκευτικής πίστης και η άνοδος της κοσμικής επιστήμης και ιατρικής, το ταξίδι της τέχνης, της μουσικής και της λογοτεχνίας από το ρομαντισμό στο μοντερνισμό, η αντικατάσταση των τιμωριών του παλαιού καθεστώτος από τη νεωτερική φυλακή, οι φεμινιστικοί αγώνες για την ισότητα και τη χειραφέτηση των γυναικών.

Κοινή σ' αυτό το ευρύ φάσμα μετασχηματισμών, ήταν η επιδίωξη της ισχύος σε όλους τους τομείς της ζωής: από τον τραπεζίτη που πάλευε για οικονομική δύναμη μέχρι το δουλοπάροικο που αγωνιζόταν να ξεφύγει από την εξουσία του γαιοκτήμονα, από το μηχανικό που πρόβαλλε την ισχύ της κοινωνίας πάνω στο περιβάλλον μέχρι τον ψυχίατρο που ζητούσε να ασκήσει τη δύναμη της επιστήμης πάνω στην ίδια την ανθρώπινη φύση.

Η συναρπαστική αφήγηση του Ρίτσαρντ Έβανς ξαναβρίσκει την αίσθηση του δέους και του θαυμασμού που διαπερνούσε αυτή τη μοναδική εποχή, όταν κυβερνώντες και κυβερνώμενοι ταξίδευαν στα αχαρτογράφητα νερά τεράστιων πολιτισμικών, πολιτικών και τεχνολογικών αλλαγών. Είναι το έργο ενός ιστορικού στο απόγειο των ικανοτήτων του, απαραίτητο για όποιους προσπαθούν να καταλάβουν την Ευρώπη, τότε και τώρα.

(Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Στο βιβλιοπωλείο μας μπορείτε να βρείτε το τρίτομο έργο του ίδιου συγγραφέα για το Γ' Ράιχ

Η Κόμη της Βερενίκης (Νέα Αναθεωρημένη Έκδοση)

Η Κόμη της Βερενίκης (Νέα Αναθεωρημένη Έκδοση)
Γιώργος Γραμματικάκης

Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 2018, σ.200
ISBN: 978-960-524-220-6
Τιμή: 18,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 14,40€




 

Το βιβλίο αυτό αφορά σε ένα πείραμα που έγινε πριν από 14 περίπου δισεκατομμύρια χρόνια. Ο επιστήμονας που το σχεδία­σε δεν είναι πια τριγύρω για να μας εξηγήσει τι ακριβώς έκανε και, κυρίως, τι σκοπό εξυπηρετούσε. Ήταν δε τέτοιες οι συνθήκες και η θερμοκρασία του πειράματος, που καθιστούν ανέφικτη την επανάληψή του στα γήινα εργαστήρια.

Το πείραμα αυτό ήταν η δημιουργία του ίδιου του Σύμπαντος. Όλη η ύλη και η ενέργειά του, πιστεύει η σύγχρονη επιστήμη, ήταν αρχικά συγκεντρωμένη σε ένα σημείο, ένα ιδιότυπο «κοσμικό αυγό». Μια αδιανόητη ωστόσο «Μεγάλη Έκρηξη» που επισυνέβη, οδήγησε στη μεγαλειώδη εξέλιξη του Σύμπαντος και στη σημερινή δομή του, με τα δισεκατομμύρια άστρα, γαλαξίες και πλανήτες. Ενώ κάποια στιγμή –από τύχη ή αναγκαιό­τητα– εμφανίστηκε στον πλανήτη Γη το φαινόμενο της ζωής, που έφτασε στην εξελικτική κορύφωσή του με την παρουσία του ανθρώπου. Το αξιοθαύμαστο είναι ότι αυτός ο άνθρωπος, ο έποικος ενός ιδιόμορφου πλανήτη, που ανήκει σ’ έναν ασήμαντο γαλαξία, τολμά εντούτοις να θέτει ερωτήματα που αγγίζουν την ίδια του την ύπαρξη και την ύπαρξη του κόσμου

Επιχειρήματα για την Ύπαρξη του Θεού

Επιχειρήματα για την Ύπαρξη του Θεού και άλλα δοκίμια αναλυτικής φιλοσοφίας της θρησκείας
Συλλογικό

Επιμέλεια: Στέλιος Βιρβιδάκης, Μιχάλης Φιλίππου
Άρτος Ζωής, Αθήνα 2018, σ.544
ISBN: 978-960-8053-63-2
Τιμή:
25,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 22,50€




Το βιβλίο φιλοδοξεί να παρουσιάσει, για πρώτη φορά στην ελληνική βιβλιογραφία, τη θεματική και τις μεθόδους του ταχύτατα αναπτυσσόμενου κλάδου της αναλυτικής φιλοσοφίας της θρησκείας, o οποίος παραμένει άγνωστος στη χώρα μας, παρά την εντυπωσιακή του επίδραση και παρουσία στον διεθνή χώρο τα τελευταία σαράντα χρόνια. Ο αναγνώστης της συλλογής θα έχει την ευκαιρία να εμβαθύνει σε ορισμένα από τα σημαντικά ζητήματα της φιλοσοφίας της θρησκείας, που εξετάζονται από τη σκοπιά της αναλυτικής παράδοσης, και να εξοικειωθεί με τη σκέψη στοχαστών οι οποίοι έχουν συμβάλει άμεσα ή έμμεσα στη σύγχρονη άνθησή της. Αναδεικνύονται νέες θεωρήσεις παραδοσιακών προβλημάτων, όπως η δυνατότητα απόδειξης της ύπαρξης του Θεού και η μεταφυσική σύλληψη της μετά θάνατον ζωής, καθώς και γνωσιολογικών ερωτημάτων για τη δικαιολόγηση και τη στήριξη της θρησκευτικής πίστης, ενώ συζητούνται οι τοποθετήσεις και η επιχειρηματολογία φιλοσόφων όπως ο Λούντβιχ Βίτγκενσταϊν, ο Άλβιν Πλάντινγκα, ο Ρίτσαρντ Σουίνμπερν και ο Τζων Κόττινγκχαμ. Αν και ο κύριος στόχος του βιβλίου είναι η παρουσίαση των εξελίξεων στον χώρο της αναλυτικής φιλοσοφίας της θρησκείας, κρίθηκε ότι θα ήταν χρήσιμο να δοθεί στον αναγνώστη η ευκαιρία να έλθει σε επαφή και με τα ειδικότερα εργαλεία και τις μεθόδους της σύγχρονης αναλυτικής θεολογίας. Γι’ αυτό και συμπεριλαμβάνεται στον τόμο ένα επίμετρο, χαρακτηριστικό δείγμα αυτών των προσεγγίσεων, οι οποίες θα μπορούσαν να ενδιαφέρουν τον φιλοσοφικά προσανατολισμένο συστηματικό θεολόγο.

Οι συγγραφείς του τόμου: Μαρία Βενιέρη, Στέλιος Βιρβιδάκης, Πέγκυ Βουτσινά, Μιλτιάδης Ν. Θεοδοσίου, Μιχάλης Φιλίππου

(από την παρουσίαση του βιβλίου)

Σπάνια κείμενα για το Ρεμπέτικο (1929-1959)

Σπάνια κείμενα για το Ρεμπέτικο (1929-1959)
Νέα Έκδοση Συμπληρωμένη


Κώστας Βλησίδης

Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου, Αθήνα 2018, σ.426
ISBN: 978-618-5118-40-2
Τιμή: 23,32€
Τιμή ΜΙΕΤ: 18,66€







Στο βιβλίο αυτό συγκεντρώνονται και ανθολογούνται για πρώτη φορά κείμενα για το ρεμπέτικο αθησαύριστα και ανέκδοτα, πέραν της πρώτης τους εμφάνισης στον περιοδικό και ημερήσιο Τύπο της περιόδου 1929-1959. Οι δεκαετίες 1930, 1940 και 1950, στις οποίες πρωτοείδαν το φως της δημοσιότητας τα ανθολογούμενα κείμενα, συνιστούν κατά κοινή εκτίμηση το χρονικό πλαίσιο εντός του οποίου συντελέστηκε η "γέννηση", η άνθιση και η θεωρούμενη παρακμή του ρεμπέτικου τραγουδιού. Κατά συνέπεια, ενδιαφέρει απολύτως ο τρόπος με τον οποίο έγινε η υποδοχή, ο σχολιασμός, η αποτίμηση, και γενικότερα η κειμενική πραγμάτευση που επιφύλαξε για το είδος αυτό ο δημόσιος λόγος, όπως αυτός αποτυπώθηκε στη σημαντική συγχρονική πηγή που αποτελεί ο εφήμερος και περιοδικός Τύπος της εποχής. Η πληθώρα πληροφοριών, σχολίων, εκτιμήσεων και αποτιμήσεων του ρεμπέτικου που περικλείεται στις σελίδες του παρόντος τόμου, επιτρέπουν στον αναγνώστη να αποκτήσει επαρκή εικόνα της πρόσληψης του ρεμπέτικου "από τα πάνω" ή πάντως "απ' έξω", δηλαδή εκτός του κοινωνικοπολιτισμικού κόσμου που το δημιούργησε.

Κατά τη δωδεκαετία που διέρρευσε από την πρώτη έκδοση, η συνεχιζόμενη ρεμπετολογική έρευνα έφερε στο φως πολύ ενδιαφέροντα επιπρόσθετα κείμενα και τεκμήρια, που έως τώρα λάνθαναν αθησαύριστα. Υπό την παρούσα, εξαιρετικά διευρυμένη μορφή της, η εικόνα της πρόσληψης του ρεμπέτικου στην υπόψη περίοδο όχι μόνο "ανοίγει", αλλά και εντίθεται πληθώρα συγχρονικού υλικού, που φωτίζει ακόμη περισσότερο το ίχνος που άφησε αυτό το λαϊκό πολιτισμικό μόρφωμα.

(Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Σοφοκλέους Αίας

Σοφοκλέους Αίας

Εισαγωγή, Μετάφραση, Σχόλια: Έφη Παπαδόδημα
Ακαδημία Αθηνών, Αθήνα 2018, σ.248
ISBN: 978-960-404-336-1
Τιμή:
10,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 9,00€








Ο τόμος αποτελεί ερμηνευτική έκδοση της τραγωδίας Αίας του Σοφοκλή. Κύριος στόχος της έκδοσης είναι να συστήσει αυτό το μη διαδεδομένο, συγκριτικά, σοφόκλειο έργο στο ευρύτερο ενδιαφερόμενο κοινό. Ο Αίας είναι, άλλωστε, η μοναδική ακέραια σωζόμενη τραγωδία που δραματοποιεί την αυτοκτονία του Αίαντα, περιώνυμου ομηρικού πολεμιστή και αττικού ήρωα λατρείας. Ευρέως θεωρούμενο ένα από τα αρχαιότερα ακέραια σωζόμενα δράματα του Σοφοκλή, ή ακόμη και το αρχαιότερο, το έργο έχει προβληματίσει και διχάσει την κριτική ως προς την ενότητα και τη συνοχή του, ενώ και ο ίδιος ο Αίαντας παραμένει ένας χαρακτήρας αμφιλεγόμενος.

Η έκδοση αποτελείται από Εισαγωγή, Μετάφραση, Σχόλια, Βιβλιογραφία και Ευρετήρια αρχαίων χωρίων, όρων και θεμάτων. Η Εισαγωγή εξετάζει συνοπτικά τα βασικά ερμηνευτικά και δραματουργικά ζητήματα του έργου, με ιδιαίτερη έμφαση στο πεδίο των αξιών και της ηθικής ψυχολογίας. Το κείμενο υιοθετεί το αρχαίο κείμενο της έκδοσης του Lloyd-Jones (Loeb 1994), ενώ συνοδεύεται από παράλληλη μετάφραση. Τα Σχόλια είναι πραγματολογικού κυρίως ενδιαφέροντος.

Η Προκυμαία της Σμύρνης

Η προκυμαία της Σμύρνης. Ανιχνεύοντας ένα σύμβολο προόδου και μεγαλείου
Τόμος Ι: Οικιστικό και κοσμικό τμήμα
Τόμος ΙΙ: Εμπορικό και διοικητικό τμήμα


Γιώργος Πουλημένος, Αχιλλέας Χατζηκωνσταντίνου

Εκδόσεις Καπόν, Αθήνα 2018, σ.722

ISBN:
978-618-5209-36-0
Τιμή: 95,40€
Τιμή ΜΙΕΤ: 85,86€







Μία πρωτότυπη παρουσίαση της περίφημης Προκυμαίας της Σμύρνης. Από την ολοκλήρωση του έργου το 1875 έως την πυρπόληση της Σμύρνης το 1922, το θαλάσσιο μέτωπο, γνωστό ως «Και», με τα πολυτελή μέγαρα, τα θέατρα και τα καφενεία, τα ξενοδοχεία και τα προξενεία και βέβαια το λιμάνι, έγινε η πιο χαρακτηριστική εικόνα της κοσμοπολίτικης πόλης και το σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής.

Το δίτομο αυτό έργο παρουσιάζει με πρωτότυπο και εποπτικό τρόπο το «Και», την μήκους τριών και πλέον χιλιομέτρων Προκυμαία της Σμύρνης, ως ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό, τοπογραφικό και ιστορικό σύνολο.

Το «Και» ήταν το συνώνυμο της προόδου, του κοσμοπολιτισμού και της ευμάρειας των κατοίκων της, κατά τα 47 χρόνια που μεσολάβησαν από την ολοκλήρωσή του τον Αύγουστο του 1875 μέχρι τον Σεπτέμβρη του 1922. Ακριβώς τότε όμως, η εικόνα αυτή έμελλε να αλλάξει βίαια, με την τραγική κατάληξη του ελληνοτουρκικού πολέμου, την ανακατάληψη της Σμύρνης από τον τουρκικό στρατό και τη μεγάλη πυρκαγιά που ακολούθησε. Μεγάλο μέρος των κτισμάτων της Προκυμαίας χάθηκε ανεπιστρεπτί και ό,τι είχε επιζήσει έπεσε μοιραία, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, θύμα της νέας ανοικοδόμησης της πόλης ως σύγχρονης Ιζμίρ.

Η παρούσα έκδοση αποτελεί τον καρπό πολυετούς έρευνας των συγγραφέων, οι οποίοι αξιοποίησαν το σύνολο των διαθέσιμων πηγών (βιβλιογραφία, τύπο, φωτογραφίες, χάρτες, εμπορικούς οδηγούς κ.ο.κ.) στην Ελλάδα και διεθνώς.

Μελετήθηκαν εκατοντάδες καρτ-ποστάλ και πανοράματα, όπου αποτυπώνονται τα μεγαλοπρεπή ιδιωτικά μέγαρα, θέατρα, καφέ, προξενεία, λέσχες και ξενοδοχεία του «Και», καθώς και η ζωηρή κίνηση του λιμανιού.

Πρόκειται για τις διαφορετικές πτυχές του δημόσιου και ιδιωτικού βίου της Σμύρνης, μιας σημαντικής πόλης-κόμβου που, αν και βρισκόταν στην Ανατολή, ανέπνεε για αιώνες τον αέρα της Δύσης.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ιστορία των ενοίκων του «Και», που αποτελούσαν μέλη μίας δυναμικής, πολυεθνικής κοινωνίας.

Με βάση τα παραπάνω, το καθένα από τα 200 και πλέον κτίσματα που καταγράφηκαν, μελετήθηκε και σχεδιάστηκε ξεχωριστά, ενώ με την χρήση ψηφιακής τεχνολογίας επιχειρήθηκε για πρώτη φορά μία συνολική ανασύσταση του παραλιακού μετώπου της Σμύρνης, που συμπληρώνεται με πλούσιο φωτογραφικό υλικό.

Μπορεί τα πάντα στη Σμύρνη να έχουν αλλάξει, όμως εκείνη συνεχίζει να επιζεί στη συλλογική μνήμη μέσα από τη μελέτη της ιστορίας της. Έναν νοερό περίπατο σε ένα εμβληματικό τμήμα της, το θρυλικό «Και», προσφέρει αυτό το βιβλίο, ζωντανεύοντας μέσα από τις σελίδες του την οριστικά χαμένη «χρυσή εποχή» της Σμύρνης.

(παρουσίαση από τις Εκδόσεις Καπόν)

Πλωτίνου Εννεάς Έκτη

Εννεάς Έκτη (Ημίτομος Α-Β)
Πλωτίνος

Μετάφραση: Παύλος Καλλιγάς
Σχόλια: Παύλος Καλλιγάς
Ακαδημία Αθηνών, Αθήνα 2018, σ.968
ISBN: 978-960-404-347-7
Τιμή: 90,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 81,00€



Η Έκτη Εννεάς του Πλωτίνου (204-270 μ.Χ.) έχει σχεδιαστεί ώστε να συμπεριλάβει ορισμένα από τα πιο σημαντικά, αλλά ταυτόχρονα και τα πιο απαιτητικά ως προς την κατανόησή τους έργα του συγγραφέα. Η θεματολογία της περιλαμβάνει τις βασικές δομικές αρχές που διέπουν τον νοητό κόσμο και, τον συνέχουν σε ένα ενιαίο οργανικό σύνολο, το οποίο ρυθμίζεται από την τάξη που του προσδίδουν, μεταξύ άλλων, οι ειδητικοί αριθμοί, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο ο χώρος των αισθητών μετέχει στο σύστημα των νοητών οντοτήτων, έτσι ώστε να αποτελέσει ένα εύτακτο και αρμονικό ομοίωμα εκείνου. Κορυφώνεται με τρεις πραγματείες οι οποίες ασχολούνται με το θέμα της εξάρτησης του συνόλου του νοητού κόσμου από μια υπέρτατη αρχή, που όμως μπορεί να προσεγγιστεί μόνο μέσα από ένα υπερβατικό βίωμα μυστικιστικού χαρακτήρα.

(Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Στο βιβλιοπωλείο μας μπορείτε να βρείτε και τους υπόλοιπους τόμους του έργου του Πλωτίνου

Από την τυπογραφία του μετάλλου στο ηλεκτρονικό βιβλίο

https://www.miet.gr/userfiles/events/athina.jpg?w=222


Το ΜΙΕΤ συμμετέχει στις εκδηλώσεις του Δήμου Αθηναίων «Αθήνα 2018 - Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου», φιλοξενώντας στο Βιβλιοπωλείο του, Αμερικής 13, ανθρώπους από τον κόσμο του βιβλίου για να συνομιλήσουν για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του:



Από την τυπογραφία του μετάλλου στο ηλεκτρονικό βιβλίο


Υπάρχουν όμορφα βιβλία σήμερα; Τέσσερις πρωταγωνιστές στον χώρο του ελληνικού βιβλίου συζητούν για το παρελθόν και το παρόν της ελληνικής τυπογραφίας, το πέρασμα από τη στοιχειοθεσία στο χέρι και την εκτύπωση με μεταλλικά στοιχεία στις σύγχρονες μορφές εκτύπωσης και το ebook, αλλά και για την αισθητική αρτιότητα των βιβλίων στις μέρες μας.

Συνομιλούν:

Νίκος Βοζίκης, τυπογράφος, εκδότης (εκδ. Διάττων),
Γιάννης Μαμάης, εκδ. Gutenberg,
Σταύρος Πετσόπουλος, εκδότης (εκδ.  Άγρα),
Κωστούλα Σκλαβενίτη, επιμελήτρια, υπεύθυνη εκδόσεων του ΜΙΕΤ.

Συντονίζει ο δημοσιογράφος Άθως Δημουλάς.

Βιβλιοπωλείο του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης (ΜΙΕΤ), Αμερικής 13.

Δευτέρα 19 Νοεμβρίου, Ώρα: 20:30

Ελεύθερη συμμετοχή.

Πληροφορίες: 210-3614143

https://www.miet.gr/userfiles/events/prosklisi2.jpg?w=310&h=242&bgcolor=F1EEE9



Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης διοργανώνει Έκθεση και δημοπρασία έργων τέχνης στο Μέγαρο Εϋνάρδου (Αγ. Κωνσταντίνου 20 & Μενάνδρου). Η έκθεση θα εγκαινιαστεί την Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2018, στις 8.00 μ.μ., και η δημοπρασία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2018, στις 7.00 μ.μ., από τον Πέτρο Βέργο.

Αφορμή για την έκθεση και τη δημοπρασία στάθηκε η ανάγκη χρηματοδότησης για την αποκατάσταση του κτιρίου του ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ, ενός τετραώροφου διατηρητέου, που έχει χαρακτηριστεί από το Υπουργείο Πολιτισμού «έργο τέχνης». Οι επισκευές για τη διάσωση του κτιρίου κρίνονται απαραίτητες τόσο για τη σωστή φύλαξη των συλλογών όσο και για την ασφάλεια των εργαζομένων και των ερευνητών. Στις συλλογές του ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ φυλάσσονται αρχεία ιστορικών προσωπικοτήτων και λογοτεχνών, φωτογραφίες και καρτ ποστάλ, βιβλία, περιοδικά και εφημερίδες, τεκμήρια της καλλιτεχνικής ζωής, χάρτες, εφήμερα. Τα πλούσια ίχνη δύο αιώνων επιτρέπουν την πολύτροπη κατανόηση και ανασύνθεση πτυχών της ιστορίας και του πολιτισμού της νεότερης και σύγχρονης Ελλάδας. Η πρόσβαση στις συλλογές του ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ είναι ελεύθερη και τις τελευταίες δεκαετίες αποτελεί μία από τις κυριότερες εστίες προαγωγής της έρευνας στον χώρο των ανθρωπιστικών σπουδών.

Το διατηρητέο τετραώροφο κτίριο του ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ αγοράστηκε το 1986 και αποκαταστάθηκε το 1990. Η συμβολή των εικαστικών τεχνών στην απόκτησή του ήταν καθοριστική, καθώς μέρος του κόστους καλύφθηκε από δύο δημοπρασίες έργων που προσέφεραν καλλιτέχνες και συλλέκτες. O διαρκής εμπλουτισμός των αρχειακών πηγών και η αύξηση των ερευνητών που καθημερινά τις αξιοποιούν συνέβαλε στην καταπόνηση του κτιρίου.

Για την κάλυψη του κόστους των εργασιών αυτών, το ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ στρέφεται στον κόσμο του πολιτισμού και των γραμμάτων, στους χρήστες των συλλογών του, στους παλιούς και νέους φίλους του και προχωρά σε ποικίλες δράσεις με στόχο τη συγκέντρωση χρημάτων. Μία από αυτές τις δράσεις είναι η έκθεση και η δημοπρασία έργων τέχνης. Απευθυνθήκαμε σε φίλους του Ιδρύματος, καλλιτέχνες, τις οικογένειές τους και συλλέκτες, προκειμένου να μας προσφέρουν έργα για τη δημοπρασία. Ομόθυμα και συγκινητικά, όλοι έσπευσαν να συνδράμουν, προσφέροντας έργα τους για τον σκοπό αυτόν. Συγκεντρώθηκαν περίπου εκατό έργα: ζωγραφικά, χαρακτικά, γλυπτά, σχέδια, φωτογραφίες των παρακάτω καλλιτεχνών.

Τζούλια Ανδρειάδου, Κωστής Αντωνιάδης, Μιχάλης Αρφαράς, Αντώνης Βολανάκης, Χρύσα Βουδούρουγλου, Ανδρέας Βουρλούμης, Άρις Γεωργίου, Μανόλης Γιανναδάκης, Δημήτρης Γράνης, Κλεοπάτρα Δίγκα, Θανάσης Εξαρχόπουλος, Κατερίνα Ζαχαροπούλου, Ειρήνη Ηλιοπούλου, Αλέξανδρος Ίσαρης, Στράτος Καλαφάτης, Μάρκος Καμπάνης, Ηρώ Κανακάκη, Βάσος Καπάνταης, Νίκη Καραγάτση, Κυριάκος Κατζουράκης, Μιχάλης Κατζουράκης, Μπόρις Κιρπότιν, Δημοσθένης Κοκκινίδης, Μαρία Κομπατσιάρη, Γιάννης Κόττης, Ευγενία Κουμαντάρου, Πελαγία Κυριαζή, Αλέξης Κυριτσόπουλος, Αλέκος Λεβίδης, Κλέαρχος Λουκόπουλος, Robert Mc Cabe, Κλειώ Μακρή, Θανάσης Μακρής, Μιχάλης Μανουσάκης, Τάσος Μαντζαβίνος, Γιώργος Μαυροΐδης, Χριστίνα Μήτρεντσε, Γιάννης Μιχαηλίδης, Γιάννης Μόραλης, Χρήστος Μποκόρος, Χρόνης Μπότσογλου, Χριστίνα Νάκου, Λία Ναλμπαντίδου, Νίκος Νικολάου, Κοσμάς Ξενάκης, Βάνα Ξένου, Ασπασία Παπαδοπεράκη, Νίκος Παπαδόπουλος, Αβραάμ Παυλίδης, Κοσμάς Παυλίδης, Νίκος Περάκης, Πάρις Πετρίδης, Γιώργος Ρόρρης, Κύριλλος Σαρρής, Δήμητρα Σιατερλή, Μάριος Σπηλιόπουλος, Παναγιώτης Τέτσης, Πραξιτέλης Τζανουλίνος, Βίκυ Τσαλαματά, Άννα Φιλίνη, Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας, Γιώργος Χατζημιχάλης, Μαρία Χουλάκη, Γιάννης Ψυχοπαίδης.

Εγκαίνια: Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2018, στις 8.00 μ.μ.

Διάρκεια έκθεσης: Τρίτη 20 έως Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2018

Ωράριο λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή, 12.00 – 18.00, Σάββατο 11.00 – 17.00

Ημέρα δημοπρασίας: Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2018, στις 7.00 μ.μ.

Πώς διαβάζεις έναν πίνακα ζωγραφικής

Πώς διαβάζεις έναν πίνακα ζωγραφικής (Σειρά Μinima 11)
 Louis Marin

Μετάφραση: Αλέξανδρος Δασκαλάκης
Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 2018, σ.95
ISBN:
978-960-250-729-2
Τιμή:
11,95€
Τιμή ΜΙΕΤ: 10,76€








Διαβάζουμε ένα γράμμα, ένα ποίημα, ένα βιβλίο. Πώς διαβάζουμε όμως ένα έργο τέχνης; Έναν πίνακα ζωγραφικής τον κοιτάζουμε, μπορεί να τον θαυμάζουμε αμέσως ή να μας αφήνει αδιάφορους, ακόμη και να μας δυσαρεστεί, και τότε τον προσπερνάμε. Όταν όμως τον παρατηρούμε επίμονα, και βέβαια πάντα από απόσταση, όπως στην αίθουσα ενός μουσείου, νιώθουμε ότι σταθήκαμε ώρα μπροστά του όχι μόνο επειδή μας ευχαριστεί η θέασή του, αλλά γιατί ακριβώς έχει και κάτι να μας πει, να μας αφηγηθεί. Αρχίζουμε τότε και αναγνωρίζουμε ότι, «γραμμένος» σε μια δική του γλώσσα, ο πίνακας απαιτεί από μας να τον «διαβάσουμε». Αυτή την παράδοξη αναγνωστική λειτουργία της ιδιωματικής γλώσσας της ζωγραφικής επιχειρεί να αναλύσει στο δοκίμιό του ο Λουί Μαρέν˙ να φωτίσει τα διασταυρούμενα όρια του νοητού και του ορατού: από την παραστατική συμβολική ζωγραφική του Νικολά Πουσσέν ‒όπου την αφήγηση αναλαμβάνει ο μύθος και η Ιστορία‒, διατρέχοντας την τέχνη του 17ου-18ου αιώνα μέσα από τις σιωπηλές νεκρές φύσεις των Φιλίπ ντε Σανπαίν, Λυμπέν Μπωγκέν και Ζαν Μπατίστ Σιμεόν Σαρντέν, ώς τη μοντέρνα τέχνη, με παραδείγματα την αφηρημένη ζωγραφική των Πητ Μόντριαν και Πάουλ Κλέε, ο συγγραφέας αναδεικνύει την καθολικότητα και την αυτονομία της ζωγραφικής απεικονιστικής σημασίας, περιγράφοντας την απόλαυση του βλέμματος όταν αυτό κατορθώνει να διαβάζει σαν γράμμα το ορατό και να κοιτάζει σαν ύλη το νοητό. 

Ο Louis Marin (1931-1992) είναι Γάλλος φιλόσοφος, ιστορικός, σημειολόγος και κριτικός της τέχνης. Με το πλούσιο και ρηξικέλευθο συγγραφικό, διεπιστημονικό του έργο κατάφερε να αντιπαραβάλει και να συγκεράσει έννοιες και μεθόδους κυρίως της φιλοσοφίας, της ιστορίας και της γλωσσολογίας, μελετώντας και εδραιώνοντας την ιστορία των σημειωτικών συστημάτων ‒που υπήρξε και το αντικείμενο της διδασκαλίας του στην École Pratique des Hautes Études του Παρισιού (1978-1992)‒ και την πολιτική ανάλυση της αναπαράστασης. Συνέβαλε αποφασιστικά στη διερεύνηση της θεωρητικής σχέσης ανάμεσα στην «ισχύ των σημείων» και στα «σημεία της εξουσίας», αλλά και στην εφαρμογή της σημειολογίας της ζωγραφικής, ανανεώνοντας το διάλογο μεταξύ κλασικισμού και νεωτερικότητας. Η θεματική του αναζήτηση επικεντρώθηκε σε θεολογικοπολιτικά δοκίμια, στον Μπλαιζ Πασκάλ, στον Νικολά Πουσσέν, στον γαλλικό 17ο αιώνα και στην ιταλική ζωγραφική του 15ου, στην αυτοβιογραφία, στην αφηγηματολογία. Τήρησε ουσιώδεις αποστάσεις από τον σύγχρονο ή προγενέστερο της εποχής του δομισμό, αντλώντας απ’ αυτόν αναλυτικά εργαλεία και συγχρόνως θέτοντας καίρια ερωτήματα για την έκβασή του. Σημαντικά έργα του: La critique du discours (1975), Le récit est un piège (1978), Le portrait de rois (1981), De la représentation (1993), Des pouvoirs de l’image (1993), L’écriture de soi (1999).

Παλαιότερες αναρτήσεις