Blogger Template by Blogcrowds.

Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή ατόμων με Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού

Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή ατόμων με Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού
Χριστίνα Κ. Συριοπούλου Δελλή

Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη 2016, 296σελ.
ISBN:  978-618-5196-16-5
Τιμή: 23,91€
Τιμή ΜΙΕΤ: 20,32€






Η Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού (ΔΦΑ) στη σύγχρονη θεώρησή της αφορά διαταραχή στην εξέλιξη του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος (DSM-5; American Psychiatric Association 2013). Χαρακτηρίζεται από μειωμένη κοινωνική αλληλεπίδραση και επικοινωνία, καθώς και από περιορισμένη, επαναλαμβανόμενη και στερεότυπη συμπεριφορά (ICD-10, 2010; DSM-5; American Psychiatric Association 2013). Οι ενδείξεις ξεκινούν πριν από την ηλικία των τριών ετών ενός παιδιού. Στις περιπτώσεις ατόμων με Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμό (ΥΛΑ) δεν παρατηρείται καθυστέρηση στη γνωστική ανάπτυξη και στη γλώσσα, αλλά ελλείμματα στην κοινωνική αλληλεπίδραση και στην επικοινωνία καθώς και περιορισμένα ενδιαφέροντα. Η αιτιολογία της ΔΦΑ είναι άγνωστη. Γενετικές προδιαθέσεις και περιβαλλοντικοί παράγοντες έχουν συσχετιστεί με την παθογένεια αυτής (Yeargin-Allsopp et. al., 2003; Laidler, 2005; Newschaffer, 2006; Nassar et al., 2009; Charman, 2011; Regier, Kuhl, Narrow & Kupfer, 2012). [...]

(Από την Εισαγωγή)

"Εδώ καπούτ": Η βία του συνόρου

"Εδώ καπούτ": Η βία του συνόρου. Μετανάστευση, εθνικοφροσύνη και φύλο στην ελληνοαλβανική μεθόριο  
 Μαρίκα Ρόμπου-Λεβίδη


 Εκδόσεις Αλεξάνδρεια, Αθήνα 2017, 181σελ.
ISBN: 978-960-221-763-4
Τιμή: 15,90€
Τιμή ΜΙΕΤ: 12,72€





Το μικρό αυτό βιβλίο αποτελεί καίριο εθνογραφικό και θεωρητικό επίτευγμα: Η Μαρίκα Ρόμπου-Λεβίδη ανασκάπτει και φέρνει μπροστά μας ανάγλυφα όσα η γεωπολιτική κοινοτοπία των εθνικών συνόρων συγκαλύπτει. Αλβανίδες «νύφες», οπρωγμένες από τις περιορισμένες επιλογές επιβίωσης, μεταναστεύουν μετά το 1990 στην άλλη πλευρά του συνόρου και παγιδεύονται στον ασφυκτικό κλοιό μιας ιστορίας εμφυλίου πολέμου, κρατικής αποικιοποίησης και ασφαλειοκρατίας, που ανασυσταίνει θριαμβευτικά τους πατριαρχικούς κανόνες του παιχνιδιού. Μια ιστορία κρατικής βίας εκβάλλει εκρηκτικά στον απόκρυφο κόσμο του νοικοκυριού και στον αδυσώπητο αγώνα για οικιακή και ατομική εξουσία και αυτο-αξία που εκτυλίσσεται στη διάρκεια δύο δεκαετιών μέσα στο χωνευτήρι βάρβαρων εθνοτικών ιεραρχιών. Τέσσερεις μελέτες περίπτωσης, που αντλούν από τη γόνιμη συνάρθρωση της ανθρωπολογίας με την ιστορία, παρακολουθούν με ζωντάνια και ενσυναίσθηση σε βάθος εικοσαετίας τις στρατηγικές συζύγων που ζουν κάτω από επισφαλείς συνθήκες. Τα εξαιρετικά σχέδια του Αλέκου Λεβίδη συλλαμβάνουν με ακρίβεια μορφές ζωής της «απαγορευμένης ζώνης» και μας ζητούν να δούμε το σύνορο ωσάν η διήθηση της καταπίεσης και του μόχθου στη ίδια του τη γη, την πέτρα, το μέταλλο και την ανθρώπινη παρουσία να αποτελεί ζήτημα που μας αφορά άμεσα και μας εμπλέκει προσωπικά. Το «Εδώ καπούτ» αναλύοντας τη διαλεκτική παγίωσης της πολιτικής βίας σε δομική και την ιστορική αναπαραγωγή και επινόηση, σφυρηλατεί μια νέα θεωρία των συνόρων με σάρκα και οστά. Πρόκειται για ανάλυση που, σήμερα, έχουμε ανάγκη στην Ελλάδα και αλλού.

(απο το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Η Μεθώνη και η Ιστορία. Η Βενετία και η Εξουσία

Η Μεθώνη και η Ιστορία. Η Βενετία και η Εξουσία
Παναγιώτης Φουτάκης


Εκδόσεις Καπόν, Αθήνα 2017, 495σελ
ISBN: 978-618-5209-216
Τιμή:79,50€
Τιμή ΜΙΕΤ: 63,60€






Ετούτη η μονογραφία για το κάστρο Μεθώνης αποτελεί μια διαδρομή από τον Όμηρο μέχρι τον 20ό αιώνα, με έμφαση στην ενετική παρουσία. Με πρόθεση να παραμείνουν κατανοητά για τον μέσο αναγνώστη, αναδεικνύονται κάποια θέματα που μέχρι τώρα ήταν στο ημίφως: η σωστή ονομασία της Μεθώνης, τα αρχαία τείχη και νομίσματά της, οι γραπτές και εικονογραφικές μαρτυρίες του κάστρου, η διάρθρωση της ενετικής διοίκησής του, η κωδικολογία των οικόσημων, η ταυτοποίηση των 27 θυρεών της Μεθώνης, το ιστορικό του λέοντα της Βενετίας, η μελέτη των 18 λιονταριών της καστρούπολης, η ανακάλυψη του πραγματικού εντολοδόχου της λανθασμένα αποκαλούμενης στήλης Morosini, η αποκατάσταση του ονόματος του καταχρηστικά λεγόμενου πύργου Βιλλαρδουίνου, η εξέταση-ανάγνωση του τεκτονικού σήματος της κεντρικής πύλης, η εύρεση της αρχικής, ορθής ονομασίας του οκτάπλευρου πύργου του μώλου ο οποίος εξακολουθεί να αποκαλείται με το τουρκικό του όνομα Μπούρτζι, και ο εντοπισμός της πραγματικής μορφής του παλιού λιμανιού. Όταν εξασφαλιστεί αναστηλωτικά η στερέωση του κάστρου, οι ανασκαφές θα μπορέσουν να φέρουν στο φως όσους θησαυρούς εξακολουθούν να κρύβονται στην πάλαι ποτέ πλούσια Μεθώνη. Άλλοι αποδεικνύοντας μια προνομιούχο εξέλιξη, άλλοι μαρτυρώντας μια ιδιαίτερη ευαισθησία. Άλλοι θαμμένοι στη γη, άλλοι βυθισμένοι στη θάλασσα, αλλά όλοι κλεισμένοι στη φλύαρη σιωπή τους.

Ο Χρόνος και ο Άνθρωπος μετατόπισαν και συσσώρευσαν τα χώματα, θάβοντας πολύτιμες μαρτυρίες του παρελθόντος. Η μανία της Φύσης έριξε κτίσματα κι έστειλε στο βυθό τα πλεούμενα που αγνόησαν τις ιδιοτροπίες της. Ό,τι γλίτωσε από τους σεισμούς, από τους κατακτητές, από τους αρχαιοκάπηλους, κούρνιασε κάτω από τα χώματα και τις πέτρες. Οι θησαυροί οι πιό πολύτιμοι είναι κατά βάθος οι θησαυροί που δεν γυαλίζουν· αρκεί να υπάρχει η ευαισθησία που αποτιμάει και η γνώση που μελετάει. Η οφειλή προς την πολιτιστική κληρονομιά είναι ανυπολόγιστη· η ζημιά που υπέστη, μεγάλη· η έγνοια για τη διαφύλαξή της, για την ώρα μικρή. Είναι καλό να ονειρεύονται οι άνθρωποι· είναι σωτήρια καλύτερο να ξέρουν τι θα κάνουν όταν ξυπνήσουν.

(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Κυνός Εγκώμιον

Κυνός Εγκώμιον
Θεόδωρος Γαζής

Εισαγωγή-Σχολιασμός: Κ. Σπ. Στάικος, Ιω. Τζίφα
Νεοελληνική Απόδοση: Ιω. Τζίφα
Εκδόσεις Άτων, Αθήνα 2017, 125σελ.
ISBN: 978-618-5337-01-8
Τιμή: 10,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 8,00€





Το δώρο, λοιπόν, που αποστέλλεται από εμένα σε εσένα ονομάζεται μεν με τα λόγια σκύλος, ενώ στην πραγματικότητα είναι κάτι από τα πλέον πολύτιμα και αξιόλογα για τις ανθρώπινες υποθέσεις. Διότι, ενώ τα άλλα ζώα φαίνεται ότι παρέχουν μία ωφέλεια το καθένα στους ανθρώπους και ότι έχουν μία και εξαίρετη αρετή, μόνο ο σκύλος από τα ζώα προσφέρει κάθε είδους ωφέλεια στους ανθρώπους και έχει στολιστεί με πολυαριθμότατες και υπέρτατες αρετές. Στα λιοντάρια ανθεί το θυμοειδές, ενώ στα βοοειδή η δικαιοσύνη και η καταλληλότητά τους για τη γεωργία, στα άλογα η υπερηφάνεια και η ευκινησία, στους όνους και στους ημιόνους, όπως θα μπορούσε να πει ο ποιητής, η καρτερία, η φιλοπονία και σε άλλα ζώα υπάρχουν άλλα εγγενή χαρακτηριστικά. Μόνο στον σκύλο δεν υπάρχει κάποιο επιπρόσθετο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, αλλά αυτός συγκεντρώνει όλες τις αρετές των υπολοίπων ζώων. Διότι η φύση του ζώου είναι χρήσιμη στις πόλεις, αλλά και στις γεωργικές εργασίες, όπως και στην ειρήνη και στον πόλεμο, συγχρόνως, όμως, και για ωφέλεια και για ευχαρίστηση. Δεν είναι εύκολο να διηγηθώ λεπτομερώς όλες, λοιπόν, τις αρετές του ζώου και τις ωφέλειες που παρέχει στους ανθρώπους. Νομίζω, όμως, ότι, εάν σου παρέδιδα και σου διηγούμουν μερικά μόνο παραδείγματα από τα πολλά, θα αρκούσαν και για τους δυο μας· σε εσένα για σύσταση και σε εμένα για επίδειξη. [...]

(Απόσπασμα από την έκδοση)

Παύλος Μπακογιάννης Αφιέρωμα στη Μνήμη του

Παύλος Μπακογιάννης Αφιέρωμα στη Μνήμη του 
Συλλογικό

Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα 2017
ISBN: 978-618-5154-15-8
Τιμή: 5,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 4,00€






Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, στην 25η επέτειο της δολοφονίας του Παύλου Μπακογιάννη, οργάνωσε στις 3 Νοεμβρίου 2014 εκδήλωση αφιερωμένη στη μνήμη του. Η εκδήλωση αυτή εντάχθηκε στο πλαίσιο των παράλληλων δραστηριοτήτων που συνόδευσαν την έκθεση του Ιδρύματος "Βία κατά εκπροσώπων του λαού: 50 χρόνια από τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη". Στις εισηγήσεις των ομιλητών, που περιλαμβάνονται στην παρούσα έκδοση, εξετάζονται η πλούσια πολιτική δράση του Παύλου Μπακογιάννη, ο αγώνας του ως υπερασπιστή της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων κατά την σκοτεινή εποχή της χούντας, το ιδεολογικό του υπόβαθρο και το συγγραφικό του έργο, η συμβολή του στην αναμόρφωση του πολιτικού συστήματος της μεταδικτατορικής Ελλάδας αλλά και στη συμφιλίωση Δεξιάς και Αριστεράς το 1989, η δολοφονία του και ο τρόπος αντιμετώπισής της από το πολιτικό σύστημα και τον Τύπο.

(Από τον πρόλογο)

Η Μεγάλη Εικόνα του Ουρανού

Η Μεγάλη Εικόνα του Ουρανού. Άστρα + Χάρτες Αστερισμών,
Σύμπαν +Χρόνος

Χρίστος Δ. Γούδης

Εκδόσεις Ανάβαση, Αθήνα 2017, 240σελ.
ISBN: 978-960-9412-67-4
Τιμή: 21,50€
Τιμή ΜΙΕΤ: 17,20€





Πριν χαρτογραφηθεί η Γη, ο άνθρωπος φανταζόταν ήδη τον νυχτερινό ουρανό επενδυμένο με εικόνες. Εικόνες από μύθους με ήρωες ή άγρια ζώα.

Με οδηγό την Μεγάλη Εικόνα του Ουρανού θα ανιχνεύσουμε στον έναστρο θόλο, τους σχηματισμούς των άστρων και των αστερισμών, συνδέοντας μυθικές ιστορίες με αστροφυσικά δεδομένα, τον παλαιό μύθο με το σύγχρονο επιστημονικό αφήγημα.

Με την Μεγάλη Εικόνα του Ουρανού σαν πλοηγό θα ταξιδέψουμε με αφετηρία αυτά που βλέπουμε και αισθανόμαστε προς την ανίχνευση των ορίων της ανθρώπινης γνώσης. Σύμπαν και Χρόνος, τα δύο μεγάλα κοσμολογικά ερωτηματικά, σηματοδοτούν και το τέλος της μεγάλης αυτής περιπλάνησης στον μαγικό κόσμο των άστρων και των γαλαξιών. Η Μεγάλη Εικόνα του Ουρανού αποτελεί ταυτόχρονα έναυσμα και πρόκληση για στοχασμό, ώστε θωρώντας κλίμακες που ξεπερνούν τη φαντασία μας, να ξαναπροσδιορίσουμε την προοπτική μας για τη ζωή και τον κόσμο μας.

(Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Nelly's Σαντορίνη 1925-1930

Nelly's Σαντορίνη 1925-1930
Συλλογικό


Αρχείο Θηραϊκών Μελετών/Συλλογή Δημήτρη Τσίτουρα, Αθήνα 2015, 256σελ.
ISBN
: 978-960-86602-3-6
Τιμή: 35,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 28,00€






Στα σαλόνια των αρχοντικών σπιτιών του Μεσοπολέμου δέσποζαν οι ωραίες της εποχής φωτογραφημένες από τη Nellys. Η πιο ωραία όμως από τις ωραίες που έχει φωτογραφίσει η θρυλική φωτογράφος είναι η Σαντορίνη. Και το εξαιρετικό, ως και θαυμάσιο, και για τη δημιουργό και για τη νήσο, είναι το γεγονός ότι η Νέλλη Σουγιουλτζόγλου-Σεραϊδάρη (Αϊδίνι, 1899 - Αθήνα, 1998) αποτύπωνε πάνω σε γυάλινες πλάκες στο βάθος του υπερμεγέθους εικονοσκοπίου της πλάνα και στιγμιότυπα που αιχμαλωτίζουν και οι σύγχρονοι φωτογράφοι με την υψηλής τεχνολογίας ψηφιακή ματιά τους πάνω σε μικροτσίπ. Κι ας μεσολάβησε ένας καταστρεπτικός σεισμός το 1956. Η ματιά της Nellys πάνω στις καμπύλες των ναών στο ανασηκωμένο φρύδι της Καλντέρας ήταν πολύ πιο μπροστά από τα χρόνια μεταξύ του 1925 και του 1930 που φωτογράφιζε τη Σαντορίνη, σίγουρα έναν αιώνα και έπεται η συνέχεια. Εξάλλου, αυτή είναι η ουσία της τέχνης: μια διαχρονική, αενάως σύγχρονη, ματιά πάνω στα πράγματα. Γι αυτό και η νέα έκδοση, η 5η και τελική, του λευκώματος «Nellys, Σαντορίνη, 1925-1930» του Αρχείου Θηραϊκών Μελετών - Συλλογή Δημήτρη Τσίτουρα φαντάζει στα μάτια μας τόσο σύγχρονη, παρά το νοσταλγικό ασπρόμαυρο ύφος της.

Σαντορίνη μέχρι το 1956 μέσα από Cartes-Postales

Σαντορίνη μέχρι το 1956 μέσα από Cartes-Postales
Δημήτρης Τσίτουρας

Αρχείο Θηραϊκών Μελετών / Συλλογή Δημήτρη Τσίτουρα, Αθήνα 2014, 400σελ.
ISBN: 978-960-86602-2-9
Τιμή: 45,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 36,00€

 




Μετά τη συμπλήρωση κατά κάποιον τρόπο της συλλογής μου "Η Σαντορίνη όπως την είδαν οι περιηγητές μεταξύ του 15ου-19ου αιώνα", άρχισα να οργανώνω πιο συστηματικά αυτό που ονόμασα "Αρχείο Θηραϊκών Μελετών - Συλλογή Δημήτρη Τσίτουρα".

Μια μεγάλη ενότητα του αρχείου αποτελεί η III συλλογή, "Η Σαντορίνη μέσα από τις cartes postales μέχρι το 1956", ημερομηνία του τελευταίου καταστροφικού σεισμού. Το 1956 αλλάζει η φυσιογνωμία του νησιού με τη χάραξη του δρόμου που ένωσε τα Φηρά με τα υπόλοιπα χωριά και την απώλεια ολόκληρων οικοδομικών συμπλεγμάτων. Μέχρι τότε ο δρόμος που ένωνε τα Φηρά με τα χωριά ήταν αυτό που σήμερα λέμε "το μονοπάτι". Η συλλογή περιλαμβάνει 330 αυθεντικές καρτ ποστάλ, έπειτα από λεπτομερή έλεγχο και μελέτη, διότι βρέθηκαν αρκετές διπλές που ανέβαζαν το νούμερό της πολύ ψηλότερα, περίπου στις 350. Για την πληρέστερη εικονογράφηση του νησιού δανείστηκα ακόμη μερικές από διάφορους οργανισμούς και φίλους, και έτσι ο συνολικός αριθμός των καρτ ποστάλ του βιβλίου αυτού ανέρχεται σε 400. Η καρτ ποστάλ έχει μια ιδιαίτερη αυθυπαρξία και αυτοτέλεια και χρήζει πολλαπλών αναγνώσεων.

Στο index ο αναγνώστης θα βρει μια λεπτομερή καταγραφή της συλλογής. Ανάλογα με τις πληροφορίες που δίδουν οι ίδιες οι καρτ ποστάλ, έχουν ταξινομηθεί και είναι εύκολα προσβάσιμες στον έλεγχό τους. Σε μερικές από αυτές υπάρχει ιδιαίτερος σχολιασμός. Πολλούς από τους αποστολείς και τους παραλήπτες τυχαίνει να τους γνωρίζω, μια και η σχέση μου με το νησί είναι μακροχρόνια. Θέλησα να δημοσιεύσω το γραπτό περιεχόμενο όλων όσων είχαν σαν μια ανάμνηση, σαν ένα άρωμα της εποχής τους.

Το γεγονός ότι κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο ακόμη καρτ ποστάλ σημαίνει ότι δεν έχουν εξαντλήσει τον σκοπό τους. [...]

(Από τον πρόλογο της έκδοσης)

Παρέγκλισις. Ο Λουκρήτιος και οι απαρχές της νεωτερικότητας

Παρέγκλισις. Ο Λουκρήτιος και οι απαρχές της νεωτερικότητας
Stephen Greenblatt

Μετάφραση: Δέσποινα Κανελλοπούλου
Επιστημονική εποπτεία: Γεώργιος Α. Χριστοδούλου
Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 2017, 537σελ.
ISBN: 978-960-250-697-4
Τιμή: 32,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 24,00€




Ένα χειρόγραφο έρχεται στο φως αφού είχε μείνει χίλια χρόνια στην αφάνεια, αλλάζει τον τρόπο της ανθρώπινης σκέψης και ανοίγει το δρόμο στην εξέλιξη του κόσμου όπως τον ξέρουμε σήμερα.

Εξακόσια χρόνια έχουν περάσει από τη στιγμή που ένας διορατικός βιβλιοθήρας παθιασμένος με τη μελέτη της αρχαιότητας, ο παπικός γραμματέας Πότζο Μπρατσολίνι, ανέσυρε ένα παμπάλαιο χειρόγραφο από το ράφι μιας μοναστηριακής βιβλιοθήκης, είδε με δέος τι είχε ανακαλύψει και έβαλε να το αντιγράψουν. Το χειρόγραφο, το τελευταίο που είχε σωθεί από τη φθορά του χρόνου, περιείχε ένα λατινικό φιλοσοφικό έπος, το Περί φύσεως (De rerum natura) του Λουκρήτιου, ένα υπέροχο ποίημα γεμάτο με τις πιο επικίνδυνες ιδέες: ότι το σύμπαν λειτουργεί χωρίς τη βοήθεια των θεών, ότι η δεισιδαιμονία βλάπτει τη ζωή των ανθρώπων, ότι η ύλη αποτελείται από απειροελάχιστα σωματίδια, αόρατα, άφθαρτα, αεικίνητα, τα άτομα. Ο Λουκρήτιος υποστήριζε ότι σε ένα τέτοιο σύμπαν δεν υπάρχει λόγος να πιστεύουμε ότι η Γη ή οι κάτοικοί της καταλαμβάνουν κεντρική θέση ούτε να διαχωρίζουμε τον άνθρωπο από τα άλλα ζώα.

«Δεν είναι παράδοξο», σημειώνει ο συγγραφέας στον πρόλογό του, «το ότι η φιλοσοφική παράδοση από όπου προέρχεται το ποίημα του Λουκρήτιου, μια παράδοση τόσο ασύμβατη με τη λατρεία των θεών και τη λατρεία του κράτους, θεωρήθηκε σκανδαλώδης από κάποιους, ακόμα και στον ανεκτικό πολιτισμό της Μεσογείου των κλασικών χρόνων». Το γεγονός ότι το συγκεκριμένο έργο σώθηκε, ενώ όλα τα άλλα έργα αυτής της παράδοσης χάθηκαν, «είναι κάτι που θα έμπαινε στον πειρασμό να το χαρακτηρίσει κανείς θαύμα». Όμως ο Λουκρήτιος δεν πίστευε στα θαύματα. Αντίθετα, πίστευε ότι τίποτα δεν μπορεί να παραβιάσει τους νόμους της φύσης. Έτσι «εισηγήθηκε εκείνο που ο ίδιος ονόμαζε “παρέκκλιση” (αρχ. παρέγκλισις)» για την αναπάντεχη και απρόβλεπτη κίνηση της ύλης, την απρόσμενη τροπή των πραγμάτων. Ακριβώς μια τέτοια παρέκκλιση «από την ευθύγραμμη τροχιά –στη συγκεκριμένη περίπτωση προς τη λήθη–» ήταν η ανακάλυψη του τελευταίου χειρογράφου του έργου του. Η αντιγραφή, η μετάφραση και η διάδοση αυτού του αρχαίου ποιήματος τροφοδότησε την Αναγέννηση, εμπνέοντας καλλιτέχνες σαν τον Μποττιτσέλλι και στοχαστές σαν τον Τζορντάνο Μπρούνο, διαμόρφωσε τη σκέψη του Γαλιλαίου και του Φρόυντ, του Δαρβίνου και του Άινσταϊν και είχε καταλυτική επίδραση σε συγγραφείς από τον Μονταίνιο μέχρι τον Τόμας Τζέφερσον.

Ο Στήβεν Γκρήνμπλατ (1943), Αμερικανός σαιξπηριστής και ιστορικός της λογοτεχνίας, είναι καθηγητής στο Χάρβαρντ, στον τομέα των Ανθρωπιστικών Σπουδών. Το 2012 κέρδισε το βραβείο Πούλιτζερ και το 2011 το Εθνικό Βραβείο Βιβλίου, και τα δύο για το έργο του Παρέγκλισις.

Ελευθέριος Βενιζέλος, ο Άνθρωπος, ο Ηγέτης

Ελευθέριος Βενιζέλος, ο Άνθρωπος, ο Ηγέτης (2 τόμοι)
Νικόλαος Εμμ. Παπαδάκης (Παπαδης)


Εκδόσεις Εστία - Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών & Μελετών "Ελ. Κ. Βενιζέλος", Ηράκλειο 2017, σελ.1153
ISBN: 978-618-83439-0-0
Τιμή: 32,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 25,60€




Η πρώτη ολοκληρωμένη βιογραφία του Ελευθερίου Βενιζέλου. Ο Νικόλαος Εμμ. Παπαδάκης (Παπαδής) παρακολουθεί, από τη γέννησή του στη Κρήτη (1864) μέχρι και τον θάνατό του στο Παρίσι (1936), την πολυτάραχη διαδρομή της ζωής του πολιτικού που επηρέασε καθοριστικά τον ελληνικό 20ό αιώνα και έδωσε υπόσταση στο ανορθωτικό όραμα του νέου ελληνισμού. Άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του σε σημαντικές διεθνείς εξελίξεις και έθεσε τις βάσεις για τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας. Έργο αναφοράς, καρπός συνθετικής εργασίας, έπειτα από συστηματική έρευνα και μελέτη σε βάθος της σχετικής βιβλιογραφίας. Μια ζωή συναρπαστική, ένα βιβλίο που διαβάζεται σαν μυθιστόρημα.

Ο πρώτος τόμος ξεκινάει από τα παιδικά και τα νεανικά χρόνια του Βενιζέλου στα Χανιά, τη Σύρο και την Αθήνα. Φοιτητής της Νομικής στην πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, στη συνέχεια δικηγόρος στην Κρήτη. Η απώλεια της πρώτης του γυναίκας τον βυθίζει στο πένθος. "Στρατόπεδον Ακρωτηρίου": το βάπτισμα του πυρός ως επαναστάτη το 1897. Η πρωταγωνιστική του παρουσία στην πολιτική ζωή της αυτόνομης Κρητικής Πολιτείας: η διαμόρφωση ενός ηγέτη με βαθιά φιλελεύθερη σκέψη. Η σύγκρουση με τον ύπατο αρμοστή, πρίγκιπα Γεώργιο, και η Επανάσταση του Θερίσου (1905), της οποίας είναι πρωτεργάτης. Η άνοδος στην Αθήνα, η ανάληψη της πρωθυπουργίας της Ελλάδας. Οι μεγάλες τομές: η αναθεώρηση του Συντάγματος, η εμπέδωση του κράτους δικαίου, η κοινωνική πολιτική. Η ένδοξη εποχή των Βαλκανικών Πολέμων και ο διπλασιασμός της χώρας. Η ρήξη με τον βασιλιά.

Ο δεύτερος τόμος ξεκινάει την εποχή του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου με την αποφασιστική συμμετοχή της Ελλάδας στις επιχειρήσεις του μακεδονικού μετώπου. Η Μικρασιατική Εκστρατεία και η συνέχιση των μεγάλων μεταρρυθμίσεων, που αλλάζουν την Ελλάδα σε όλους τους τομείς: οικονομία, γεωργία, εκπαίδευση, πολεοδομία. Ο διπλωματικός άθλος του Βενιζέλου, που καταλήγει στον θρίαμβο της Συνθήκης των Σεβρών. Οι μοιραίες εκλογές του 1920. Τα χρόνια της αυτοεξορίας στο Παρίσι. Ο γάμος με την Έλενα Σκυλίτση και το ταξίδι στην Αμερική. Η μετάφραση του Θουκυδίδη. Η καθοριστική του συμβολή στη Συνθήκη της Λωζάννης. Ξανά πρωθυπουργός την τετραετία 1928-1932. Το ειρηνικό έργο της αναδημιουργίας ολοκληρώνεται. Τα επιτεύγματα της εξωτερικής πολιτικής. Τα χρόνια της μεγάλης διεθνούς οικονομικής κρίσης, η αμφισβήτηση και η πτώση. Η απόπειρα δολοφονίας του. Το αποτυχημένο κίνημα του 1935 και οι τελευταίοι μήνες της ζωής του στο Παρίσι. Το τέλος.

(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Κουιντέτο Βασίλη Ρακόπουλου. Aegean Jazz

Κουιντέτο. Aegean Jazz
Βασίλης Ρακόπουλος
στην αυλή του ΜΙΕΤ

12κομμάτια
Τιμή: 12,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 10,80€






Το ΜΙΕΤ εγκαινιάζει μια νέα μουσική σειρά, με ζωντανές ηχογραφήσεις από τις εκδηλώσεις που φιλοξένησε στην αυλή του στην Πλάκα τους καλοκαιρινούς μήνες. Πρόκειται για το δεύτερο έργο της σειράς, ένα εγχείρημα πειραματικού χαρακτήρα, που διατηρεί συγγένεια με αυτό που διεθνώς περιγράφεται με τον όρο «intuitive music». Τέσσερις καταξιωμένοι μουσικοί πλαισιώνουν τον Βασίλη Ρακόπουλο, σε μια ιδιαίτερα ατμοσφαιρική συναυλία με παλαιότερες και νέες συνθέσεις του, που προσεγγίζουν με σύγχρονη ματιά τα μελωδικά και ρυθμικά ιδιώματα των Κυκλάδων και της ευρύτερης Μεσογείου, προτείνοντας σύγχρονες εκδοχές ανάπτυξής τους και δίνοντας γόνιμο έδαφος σε λαμπρούς αυτοσχεδιασμούς. Ο επί σκηνής διάλογος υπήρξε ανοικτός σε επίπεδο αισθητικής συνύπαρξης των μουσικών και στοχεύει στη γνήσια μουσική επικοινωνία με το κοινό. Όπως εξηγεί ο Βασίλης Ρακόπουλος: «Το τρίτο, το πέμπτο και το όγδοο κομμάτι ήταν αυτοσχεδιαστικές διασκευές συνθέσεων του Μάρκου Βαμβακάρη, του σουλτάνου Μουράτ Γ΄ και του Ross Daly αντιστοίχως, το έβδομο ανήκει στον Μάξιμο Δράκο, ενώ οι υπόλοιπες συνθέσεις είναι δικές μου».

Μάξιμος Δράκος ♦ πιάνο, πλήκτρα
Χάρης Λαμπράκης ♦ νέι
Ντίνος Μάνος ♦ κοντραμπάσο
Βασίλης Ποδαράς ♦ τύμπανα
Βασίλης Ρακόπουλος ♦ ηλεκτροκλασική midi κιθάρα, φωνὴ


Η συναυλία πραγματοποιήθηκε στην αυλή του ΜΙΕΤ, 1 και 2 Ιουνίου 2017.

Νίκος Ξυδάκης, Μιχάλης Γκανάς. Γυάλινα Γιάννενα

Γυάλινα Γιάννενα
Νίκος Ξυδάκης, Μιχάλης Γκανάς
στην αυλή του ΜΙΕΤ

Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 2017
18 κομμάτια
Τιμή: 12,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 10,80€



Το ΜΙΕΤ εγκαινιάζει μια νέα μουσική σειρά, με ζωντανές ηχογραφήσεις από τις εκδηλώσεις που φιλοξένησε στην αυλή του στην Πλάκα τους καλοκαιρινούς μήνες.

Η σειρά εγκαινιάζεται με τα Γυάλινα Γιάννενα, το νέο μουσικό έργο του Νίκου Ξυδάκη, ο οποίος μελοποιεί ποιήματα του Μιχάλη Γκανά εδώ και αρκετά χρόνια. Οι δύο φίλοι και συνεργάτες μοιράζονται από τη δεκαετία του ’80 σκέψεις και συναισθήματα, ήχους και στίχους δικούς τους και άλλων, εικόνες και αρώματα ενός ορεινού χώρου και της χωμάτινης χώρας του Νείλου, συνθέτοντας μια άλλη πατρίδα στην καρδιά της Αθήνας. Το έργο ξεκινά με τη φωνή του Μιχάλη Γκανά να απαγγέλει το ομώνυμο ποίημα και στη συνέχεια τη σκυτάλη παίρνει η μουσική σύνθεση. Ποιητής και μουσικοί εναλλάσσονται και αλληλοσυμπληρώνονται, δημιουργώντας τον δικό τους ιδανικό τόπο συνάντησης.

Διαβάζει ο Μιχάλης Γκανάς

Παίζουν οι μουσικοί:

Θοδωρής Κότσυφας: ηλεκτρική κιθάρα, loops, effect
Πάνος Καρτίμπελης: κλασική κιθάρα
Δημήτρης Χουντής: σοπράνο σαξόφωνο

Η συναυλία πραγματοποιήθηκε στην αυλή του ΜΙΕΤ, 22 και 23 Σεπτεμβρίου 2017.

Αρχειοτάξιο Νο 19

Αρχειοτάξιο Νο 19 (Δεκέμβριος 2017)
Συλλογικό

Περιοδική Έκδοση των Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας,
Εκδόσεις Θεμέλιο, Αθήνα 2017, 252σελ.
ISBN: 978-960-310-395-0
Τιμή: 16,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 13,60€




Κυκλοφόρησε το 19ο τεύχος της Περιοδικής Έκδοσης των Α.Σ.Κ.Ι. με Αφιέρωμα: "Εβραίοι και Έλληνες, Έλληνες Εβραίοι".

Περιεχόμενα Τεύχους:

Πόπη Πολέμη: Καθ' οδόν προς την Ενηλικίωση
Δάφνη Λάππα: Εβραίοι και Έλληνες, Έλληνες Εβραίοι|
Eyal Ginio: Γράφοντας για την εβραϊκή ιστορία της νεότερης Ελλάδας: Η περίπτωση της Κέρκυρας
Φίλιππος Κάραμποτ: Έλληνες Εβραίοι πολίτες στα τέλη του 19ου-αρχές 20ου αιώνα: Θεωρήσεις και αντιδράσεις
Ντίνα Μουστάνη: Μπροστά στις νέες προκλήσεις: Οι Εβραίοι της Θεσσαλίας τις παραμονές και την επαύριο της προσάρτησης στο ελληνικό κράτος
Devin E. Naar:  Απόηχοι μιας αυτοκρατορίας: Η Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης και το παράδοξο του εξελληνισμού
Πάρις Παπαμίχος Χρονάκης: "Έχιδναι", και "Όφεις", "Κομιτατζήδες" και "Ψευδοεθνιστές": Ο αντισιωνισμός στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου
Δάφνη Λάππα: Οι Εβραίοι στα Χανιά της Κρήτης, τέλη 19ου-αρχές 20ου αιώνα
Valerie McGuire: Η εβραϊκή κοινότητα της Ρόδου και της Κω: Μια διεθνική κοινότητα ανάμεσα στην οθωμανική κατάρρευση και την ιταλική αυτοκρατορία
Μάκης Ναούμ Μ. Μάτσας: Οι Ρωμανιώτες Εβραίοι των Ιωαννίνων
Katherine Elizabeth Fleming: Μια Ακρόπολη στην Ιερουσαλήμ: Ειρωνείες και ανατροπές στην ελληνική εβραϊκή ιστορία
Θανάσης Γάλλος: Ημερολόγιο ενός στρατιώτη στο Αλβανικό Μέτωπο
Κατερίνα Δέδε: Ημερολόγιον Γιάννη Κουμανούδη. Αναρρωτήριον "Τίμιος Σταυρός" (1943)
Βασίλης Γ. Μανουσάκης: Ένα ντοκουμέντο για τη λεηλασία της Εθνικής Τράπεζας Μεσσήνης από τα τάγματα ασφαλείας και τους Γερμανούς (1944)
Κωστής Καρπόζηλος: Το φρούριο της Επανάστασης 1917,1927,1937
Μαρία Ηλιού: Μια προσωπική μαρτυρία
Χρήστος Λούκος: Λαγωνικά αρχείων εκλεκτής ράτσας
Νίκος Τζαφλέρης: Οι Έλληνες Εβραίοι στην Αντίσταση
Μιλτιάδης Δ. Πολυβίου Αποχαιρετισμός στον Πάνο Δημητρίου από παλιούς συντρόφους και φίλους
Το Ημερολόγιο των ΑΣΚΙ

Εαυτούς και Αλλήλους. Από τη συλλογή του Διονύση Φωτόπουλου

Εαυτούς και Αλλήλους. Από τη συλλογή του Διονύση Φωτόπουλου
Διονύσης Καψάλης, Κ.Π. Παΐσιος, Διονύσης Φωτόπουλος

Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 2017, 375σελ.
ISBN: 978-960-250-700-1
Τιμή: 50,00€
Τιμή ΜΙΕΤ:40,00€






Η έκδοση αυτή πραγματοποιήθηκε με την ευκαιρία της ομώνυμης έκθεσης που διοργάνωσε το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης στον εκθεσιακό χώρο του Μεγάρου Εϋνάρδου (12 Δεκεμβρίου 2017 - 3 Μαρτίου 2018).

Στον παρόντα τόμο συγκεντρώνονται τα περισσότερα από τα περίπου 400 εκθέματα (λάδια, σχέδια, γλυπτά, χειρόγραφα και φωτογραφίες). Τα ζωγραφικά και γλυπτά έργα είναι, κατά κύριο λόγο, προσωπογραφίες τις οποίες φιλοτέχνησαν σημαντικοί Έλληνες καλλιτέχνες του 20ού αιώνα (Θ. Απάρτης, Δ. Διαμαντόπουλος, Φ. Κόντογλου, Γ. Μπουζιάνης, Γ. Παππάς, Γ. Μόραλης, Γ. Τσαρούχης, L. de Nobili, Ν. Χατζηκυριάκος-Γκίκας, Γ. Λάππας, Τ. Μαντζαβίνος, Γ. Μαυροείδης, Μ. Μπιτσάκης, Χ. Μπότσογλου, Δ. Μυταράς, Θ. Παπαγιάννης, Ε. Σακαγιάν, Ν. Στεφάνου, Β. Φωτόπουλος, Γ. Ψυχοπαίδης). Συνολικά πρόκειται, όπως γράφει ο Ν. Π. Παΐσιος στον επίλογό του, για μια «κρυπτική αυτοβιογραφία», καθώς εδώ διασώζονται πρόσωπα και επιρροές που συνάντησε ο Φωτόπουλος στη μακρά και γόνιμη πορεία του. Επιπλέον, «ο Φωτόπουλος εισάγει, προς συζήτηση και αναστοχασμό, στη νεοελληνική ιστοριογραφία της τέχνης την εικόνα του καλλιτέχνη ως αυτόνομο θέμα», καθώς «η μεγάλη πλειονότητα των έργων στο Εαυτούς και Αλλήλους αφορά προσωπογραφίες και αυτοπροσωπογραφίες ζωγράφων ή γλυπτών (οι συγγραφείς και οι λόγιοι αποτελούν μια μικρή, αλλά ευνοημένη από τον Φωτόπουλο, μειοψηφία)».

Η επιλογή των προσώπων κάθε άλλο παρά τυχαία είναι, όπως προκύπτει από τον τρόπο με τον οποίο ο ίδιος ο Διονύσης Φωτόπουλος συστήνει τα έργα: «Είναι οι φίλοι, είναι εκείνες οι φυσιογνωμίες των ανθρώπων που συνάντησες ή ονειρευό­σουν να συναντήσεις, τα βλέμματά τους που έλεγαν πολλά, είναι οι ιδέες που αναστατώνουν το μυαλό και που σπρώχνουν στην αναζήτηση καινούριας οπτικής στη ζωή και στην τέχνη, είναι η διαφώτιση, οι αγώνες για έναν καλύτερο κόσμο, για μια καλύτερη πατρίδα, για ελευθερία, για πιο τρελά όνειρα. Είναι οι δάσκαλοι μέσα κι έξω απ’ τη Σχολή, οι τυχαίες συναντήσεις με ελεύθερα μυαλά, είναι οι διαφωνίες με τους συμμαθητές, είναι η χαρά του ανοίγματος της σκέψης, το όνειρο του έρωτα, η συμπόρευση της φιλίας, η ποίηση και η μουσική. Ήμουνα τυχερός γιατί τα είχα όλα αυτά, έκανα ό,τι μπορούσα, ο καθένας άξιος της μοίρας του».

Εορταστικό Ωράριο Βιβλιοπωλείου


Εορταστικό Ωράριο Βιβλιοπωλείου


Παρασκευή
15.12.2017
9.30 – 21.00
Σάββατο
16.12.2017
10.00 – 18.00
Κυριακή
17.12.2017
11.00 – 18.00
Δευτέρα
18.12.2017
09.30 – 21.00
Τρίτη
19.12.2017
09.30 – 21.00
Τετάρτη
20.12.2017
09.30 – 21.00
Πέμπτη
21.12.2017
09.30 – 21.00
Παρασκευή
22.12.2017
09.30 – 21.00
Σάββατο
23.12.2017
10.00 – 18.00
Κυριακή
24.12.2017
11.00 – 18.00
Δευτέρα
25.12.2017
ΑΡΓΙΑ
Τρίτη
26.12.2017
ΑΡΓΙΑ
Τετάρτη
27.12.2017
09.30 – 21.00
Πέμπτη
28.12.2017
09.30 – 21.00
Παρασκευή
29.12.2017
09.30 – 21.00
Σάββατο
30.12.2017
10.00 – 18.00
Κυριακή
31.12.2017
11.00 – 17.00
Δευτέρα
1.1.2018
ΑΡΓΙΑ
Τρίτη
2.1.2018
ΑΡΓΙΑ

Παλαιότερες αναρτήσεις