Blogger Template by Blogcrowds.

Εγκλήματα των ισχυρών. Διαφθορά, οικονομικό και οργανωμένο έγκλημα

Εγκλήματα των ισχυρών. Διαφθορά, οικονομικό και οργανωμένο έγκλημα
Συλλογικό

Επιμέλεια: Σοφία Βιδάλη, Νικόλαος Κ. Κουλούρης, Χάρης Παπαχαραλάμπους
ISBN: 978-618-84272-6-6
Τιμή:
21,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 18,90€





Τα «εγκλήματα των ισχυρών» αποτελούν μια σχετικά νέα αναλυτική κατηγορία στην Εγκληματολογία, και συγκεκριμένα υπό το επιστημολογικό παράδειγμα της Κριτικής Εγκληματολογίας. Μιλάμε για ένα ευρύ φάσμα εγκλημάτων τα οποία μέχρι τη δεκαετία του 1970 είτε δεν λογίζονταν ως εγκλήματα είτε δεν τους αποδιδόταν η πρέπουσα σημασία.

Σε αντίθεση με την παραδοσιακή Εγκληματολογία, που εστιάζει την ανάλυσή της στα φυσικά πρόσωπα, η θεωρία για τα εγκλήματα των ισχυρών θέτει στο επίκεντρο ποικίλα «συστήματα εξουσίας» και οντότητες-δράστες. Ως «εγκλήματα των ισχυρών» καταγράφονται εγκλήματα του κράτους, του ιδιωτικού τομέα, αλλά και των συμπράξεών τους, η δράση του οργανωμένου εγκλήματος, καθώς και όψεις της διαφθοράς, που στην εποχή μας έχουν σαφώς συμβιωτική και λειτουργική σχέση. 

Στο παρόν βιβλίο συγκεντρώνονται σε έναν ενιαίο τόμο θεωρητικές προσεγγίσεις και κριτικές αποτιμήσεις σχετικά με τα αίτια, τις επιμέρους εκδοχές και την αντιμετώπιση των εγκλημάτων των ισχυρών, από την οπτική ιδίως της Εγκληματολογίας, αλλά και του ποινικού και του δημοσίου δικαίου. Σκοπός μας να αποτυπωθεί η προβληματική για τα εγκλήματα που αποτελούν το επίκεντρο κοινωνικών, οικονομικών και πολιτικών κρίσεων στην εποχή μας, ιδίως δε στην Ελλάδα. 

Καταξιωμένοι πανεπιστημιακοί και νέοι εξειδικευμένοι επιστήμονες συνεισφέρουν στο έργο αυτό, το οποίο απευθύνεται σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, σε ερευνητές των φαινομένων αυτών και σε επαγγελματίες του ποινικοκατασταλτικού συστήματος (δικαστικούς λειτουργούς, αστυνομικούς, στελέχη του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα) και φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα έναυσμα για ουσιαστικό διάλογο σχετικά με τα αίτια και τις πολιτικές αντιμετώπισης των εγκλημάτων των ισχυρών.

Ιστορία των νεότερων Ελλήνων, από την Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τον Μωάμεθ Β΄ μέχρι το 1825
Claude Denis Raffenel

Μετάφραση: Ειρήνη Τζουρά
Επιμέλεια: Παναγιώτα Παναρίτη
Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος, Αθήνα 2019, σ.261
ISBN: 978-960-6812-84-2
Τιμή:
15,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 13,50€




 «Με την Ιστορία των νεότερων Ελλήνων από την άλωση της Κωνσταντινούπολης από τον Μωάμεθ τον Β΄ μέχρι το 1825 του Γάλλου φιλέλληνα Claude Denis Raffenel, η Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος προσθέτει έναν ακόμη τόμο στη σειρά μεταφρασμένων στα ελληνικά απομνημονευμάτων φιλελλήνων και φιλελληνικών φυλλαδίων, την οποία εκδίδει με αφορμή τον επετειακό εορτασμό το 2021 των 200 χρόνων από το ξέσπασμα της Ελληνικής Επανάστασης.

Ο Γάλλος φιλέλληνας Reffenel υπηρέτησε τον ελληνικό αγώνα της ανεξαρτησίας τόσο με τη συμμετοχή του στις πολεμικές επιχειρήσεις με το σώμα του Charles Fabvier το 1826, κατά τις οποίες μάλιστα έχασε τη ζωή του, όσο και με την υποστήριξη της ελληνικής υπόθεσης μέσα από τη συγγραφή των έργων του που αφορούν την ιστορία των Ελλήνων μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς Τούρκους και κυρίως τα γεγονότα του απελευθερωτικού αγώνα, ο οποίος βρισκόταν σε εξέλιξη…».

(από τον πρόλογο του βιβλίου)

Απομνημονεύματα του συνταγματάρχη Voutier από τον πόλεμο των Ελλήνων

Απομνημονεύματα του συνταγματάρχη Voutier από τον πόλεμο των Ελλήνων
Olivier Voutier

Μετάφραση: Ειρήνη Τζουρά
Επιμέλεια: Παναγιώτα Παναρίτη
Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος, Αθήνα 2019
ISBN: 978-960-6812-82-8
Τιμή:
15,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 13,50€



 «Ο Γάλλος φιλέλληνας Olivier Voutier (Thouars, 30 Μαΐου 1796 - Hyeres, 19 Απριλίου 1877) φοίτησε στη ναυτική σχολή της Βρέστης (1811-1815) και στη συνέχεια κατατάχτηκε στο γαλλικό ναυτικό.

[…] Το 1821, μετά το ξέσπασμα της Ελληνικής Επανάστασης, ο Voutier παραιτήθηκε από το γαλλικό ναυτικό, προκειμένου να έρθει στην Ελλάδα και να λάβει μέρος στις πολεμικές επιχειρήσεις στο πλευρό των επαναστατημένων Ελλήνων. Στο Παρίσι γνώρισε τον Σκοτσέζο φιλέλληνα Thomas Gordon. Με πρωτοβουλία του Gordon ναυλώθηκε ένα πλοίο, γεμάτο όπλα και πολεμοφόδια για τον ελληνικό αγώνα, στο οποίο επιβιβάστηκαν Έλληνες εθελοντές, σπουδαστές σε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, και πολλοί φιλέλληνες, ανάμεσά τους και ο Voutier.

[…] Σε αυτόν τον αυτόπτη μάρτυρα θα καταφύγει ο Γάλλος ζωγράφος Eugene Delacroix, προκειμένου να αντλήσει υλικό για έναν πίνακα που ήθελε να φιλοτεχνήσει, με θέμα τις σφαγές που συντελέστηκαν στη Χίο τον Μάρτιο – Απρίλιο του 1822. Τα απομνημονεύματα του Voutier αποτέλεσαν σημείο αναφοράς για τον Delacroix, ο οποίος, με τη μεσολάβηση του κουνιάδου του, θα τον υποδεχτεί στην οικία του στις 12 Ιανουαρίου 1824 και θα λάβει άμεση πληροφόρηση για τα τεκταινόμενα στην Ελλάδα. Η πιο εμφατική σκηνή του πίνακα του Delacroix, ο οποίος εκτέθηκε στο Salon του Παρισιού το 1824, το νήπιο που επιχειρεί να θηλάσει από το στήθος της νεκρής μητέρας του αποτελεί μαρτυρία αυτόπτη μάρτυρα, την οποία παραθέτει ο Voutier: Ένας ταξιδιώτης, που ήταν μάρτυρας της καταστροφής της Χίου, μου είπε ότι δεν είχε βιώσει πιο οδυνηρό αίσθημα από τη θέα του πτώματος μιας νεαρής γυναίκας, στο οποίο ένα παιδί ζούλαγε με τα άπληστα χέρια του του ωχρούς μαστούς της


(από το βιβλίο) 




Υπόμνημα περί της Ελλάδας

Υπόμνημα περί της Ελλάδας
Rene de Chateaubriand

Μετάφραση: Ιωάννης Κ. Μαζαράκης-Αινιάν
Επιμέλεια: Παναγιώτα Παναρίτη
Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος, Αθήνα 2019, σ.44
ISBN: 978-960-6812-87-3
Τιμή:
8,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 7,20€





«Με τη μετάφραση στα ελληνικά του Note sur la Grece του Γάλλου φιλέλληνα Francois Auguste Rene, vicomte de Chateaubriand η Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος (Ι.Ε.Ε.Ε.), με αφορμή τον εορτασμό των 200 χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, το 2021, εγκαινιάζει μια νέα σειρά φιλελληνικών κειμένων, μεταφρασμένων στα ελληνικά, η οποία περιλαμβάνει απομνημονεύματα φιλελλήνων, που πολέμησαν στο πλευρό των Ελλήνων, και φιλελληνικών φυλλαδίων, τα οποία εκδόθηκαν προς υποστήριξη του ελληνικού αγώνα της ανεξαρτησίας.

[…] Το Υπόμνημα περί της Ελλάδας του Γάλλου φιλέλληνα De Chateaubriand, το οποίο αποτελεί τον πρώτο τόμο της νέας σειράς, εκδόθηκε στο Παρίσι το 1825, ενώ η Ελληνική Επανάσταση μαινόταν. Πρόκειται για υπερασπιστικό μανιφέστο του απελευθερωτικού αγώνα των Ελλήνων, τον οποίο νομιμοποιεί έναντι της οθωμανικής κυριαρχίας.»


(από τον πρόλογο της έκδοσης) 

Αλέκος Φασιανός-Βαγγέλης Χρόνης 30 χρόνια φιλίας

Αλέκος Φασιανός-Βαγγέλης Χρόνης 30 χρόνια φιλίας: Ζωγραφική και ποίηση
Συλλογικό

Επιμέλεια: Τάκης Μαυρωτάς
Ίδρυμα Β&Μ Θεοχαράκη, Αθήνα 2019, σ.143
ISBN: 978-618-5201-08-1
Τιμή άδετο/σκληρό εξώφυλλο: 25,00€ / 35,00€
Τιμή ΜΙΕΤ άδετο/σκληρό εξώφυλλο:
22.50€ /31,50€




Η έκδοση  Αλέκος Φασιανός-Βαγγέλης Χρόνης 30 χρόνια φιλίας: Ζωγραφική και ποίηση συνοδεύει την ομώνυμη έκθεση που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β & Μ Θεοχαράκη από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο του 2019.

Το Ιδίωμα των Κυθήρων

Το Ιδίωμα των Κυθήρων. Περιγραφή και Ανάλυση
Γεωργία Κατσούδα

Πρόλογος: Αγγελική Ράλλη
Εταιρεία Κυθηραϊκών Μελετών, Αθήνα 2016, σ.320
ISBN: 978-618-5241-01-8
Τιμή: 26,50€
Τιμή ΜΙΕΤ: 21,20€






Το παρόν έργο αποτελεί μια εμπεριστατωμένη συγχρονική περιγραφή της κυθηραϊκής γλωσσικής ποικιλίας σ’ όλα τα γλωσσικά επίπεδα, βασισμένη στην ανάλυση ρέοντος προφορικού ιδιωματικού λόγου. Καταγράφονται με συστηματικότητα τα σημαντικότερα φωνητικά, μορφολογικά, συντακτικά και λεξιλογικά φαινόμενα που στοιχειοθετούν το γλωσσικό ιδίωμα των Κυθήρων, ενώ παράλληλα ο αναγνώστης μπορεί να βρει πλήθος παραδειγμάτων που διαφωτίζουν τα υπό μελέτη γλωσσικά φαινόμενα.

Μολιέρος Το σχολείο των γυναικών

Το σχολείο των γυναικών
Μολιέρος

Μετάφραση: Χρύσα Προκοπάκη
Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 2019, σ.136
ISBN: 978-960-250-744-5
Τιμή: 13,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 11,70€







Το Σχολείο των γυναικών αποτέλεσε στην εποχή του σκάνδαλο — τόσο μεγάλο μάλιστα που μόνο ο Ταρτούφος έμελλε να το ξεπεράσει. Και αυτό δεν ήταν καθόλου τυχαίο: Ο Μολιέρος έβαλε στο στόχαστρο την τρέχουσα ηθική και την κοινωνική υποκρισία, παίρνοντας θέση σε ένα καυτό πρόβλημα του καιρού του, ένα πρόβλημα που έθιγε το ίδιο το θεμέλιο της κοινωνίας, την οικογένεια. Γιατί θέμα του έργου αυτού δεν είναι άλλο από το ζήτημα του γάμου και ειδικότερα της επιλογής συζύγου. Λοιδορώντας τις κρατούσες αντιλήψεις, που αναγνώριζαν μόνο στον πατέρα ή στον σύζυγο το αποκλειστικό δικαίωμα της επιλογής, ο μεγάλος κωμικός διακηρύσσει ότι σχολείο της ηθικής δεν είναι τα απομονωμένα μοναστήρια, τα ηθικοπλαστικά αναγνώσματα και οι κάθε είδους απαγορεύσεις και περιορισμοί, αλλά αυτή η ίδια η κοινωνική ζωή όταν πραγματώνεται με πνεύμα απόλυτης ελευθερίας και εμπιστοσύνης. Σε μια εποχή σαν τη δική μας, όπου καθημερινά διαπιστώνουμε πως η ουσιαστική ισοτιμία και ο σεβασμός της προσωπικότητας των γυναικών εξακολουθεί να αποτελεί το ζητούμενο, το έργο αυτό παραμένει εξίσου καυτό και επίκαιρο.

Με την κυκλοφορία του Σχολείου των γυναικών το ΜΙΕΤ ολοκληρώνει την έκδοση των τριών ιστορικών μολιερικών μεταφράσεων της Χρύσας Προκοπάκη (κυκλοφορούν ήδη ο Μισάνθρωπος και ο Αμφιτρύων). Η μετάφραση της Χρύσας Προκοπάκη —ξαναδουλεμένη εκδοχή του κειμένου που είχε παρουσιάσει ο Λευτέρης Βογιατζής στις 4 Απριλίου 2004 στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων— κατορθώνει να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες τις οποίες παρουσιάζει η απόδοση ενός έμμετρου, ποιητικού και συνάμα σπαρταριστά κωμικού θεατρικού λόγου, με την απαράμιλλη φυσικότητα και δεξιοτεχνία που χαρακτηρίζουν τα αδιαμφισβήτητα μεταφραστικά επιτεύγματα.

Κωνσταντίνος Καντιώτης, Κερκυραίος. Ελάσσων Φιλικός, αγωνιστής της Ελληνικής Επανάστασης.
Βασίλης Παναγιωτόπουλος

Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Αθήνα 2019, σ.138
ISBN: 978-960-9538-86-2
Τιμή:
12,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 10,80€






Η ανασύσταση της ιστορίας ενός προσώπου που ανήκει στα μεσαία στρώματα του πλήθους των πατριωτών που προετοίμασαν την επανάσταση του 1821, αποτελεί μια περίπλοκη ιστοριογραφική πρόκληση. Η γραφίδα ενός έμπειρου ιστορικού ερευνά και αποτυπώνει  έναν Φιλικό, χωρίς προσωπικό αρχείο. Ο Κωνσταντίνος Καντιώτης γεννήθηκε στην Κέρκυρα, σπούδασε στην Πάδοβα, παντρεύτηκε στην Αγία Πετρούπολη το 1820 και πέθανε γύρω στα 1840. Πρόκειται για έναν «αρχιοικονόμο», έναν «κρατικό λειτουργό», που ζει και ταξιδεύει στην Ευρώπη, στη σκιά των μεγάλων ανδρών της ελληνικής επανάστασης, συμμετέχει σε επαναστατικά σχέδια, σε κοινές προσδοκίες, βιώνει αντικρουόμενα συναισθήματα και φιλίες. Τα προσωπικά του τεκμήρια λανθάνουν και η ιστορία του ανασυγκροτείται μέσα από τις μαρτυρίες των άλλων. Ακόμη και ένα δείγμα προσωπικής γραφής του ανακαλύπτεται ως σημείωση σε επιστολή του 1821,   του Ιγνατίου Ουγγροβλαχίας.

Ο Βασίλης Παναγιωτόπουλος ξεθάβει και παρακολουθεί τις σχέσεις, τα ταξίδια και τις κινήσεις του στην Κέρκυρα, την Τεργέστη, τη Βιέννη, το Κισνόβι, την Κωνσταντινούπολη, την Πετρούπολη δίπλα στα λαμπερά ονόματα της περιόδου και του κύκλου του, τον Αλέξανδρο και τον Δημήτριο Υψηλάντη, τον Ιωάννη Καποδίστρια, τον πρίγκηπα Αλέξανδρο Καντακουζηνό, τον γυναικαδελφό του Εμμανουήλ Ξάνθο. Ο συγγραφέας δεινός γνώστης των ιστορικών πηγών μέσα από αυτή την πρωτότυπη μονογραφία μας δίνει ένα μάθημα ανάγνωσης της ιστορίας του 1821.

Περιπέτειες του ιδιωτικού στη μεταπολιτευτική Ελλάδα

Περιπέτειες του ιδιωτικού στη μεταπολιτευτική Ελλάδα
Συλλογικό

Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού & Γενικής Παιδείας –  Σχολή Μωραΐτη, Αθήνα 2019, σ.300
ISBN:
978-960-259-152-9
Τιμή:
15,00€
Τιμή ΜΙΕΤ:
13,50€






«Το ανά χείρας βιβλίο στηρίζεται στο υλικό ενός φιλόδοξου συνεδρίου. Φιλόδοξου γιατί θέλησε να αντιμετωπίσει ένα θέμα ανεξερεύνητο σχεδόν στην κοινωνιολογία της χώρας μας. Πράγματι, η κοινωνική επιστήμη στη μεταπολιτευτική Ελλάδα επικεντρώθηκε περισσότερο στη συλλογική δράση και στη δημόσια ζωή. Πρωταγωνιστές ήταν, και μάλλον παραμένουν, τα κόμματα, οι θεσμοί, οι ηγέτες και το πολιτικό προσωπικό, οι πολιτικές ιδεολογίες, παλαιότερα τα συνδικάτα και αργότερα τα ποικίλα κοινωνικά κινήματα. Στο μέτρο που η ανάλυση περιλάμβανε τις μεταβολές της ιδιωτικής σφαίρας, αυτές αντιμετωπίζονταν περισσότερο σαν εισερχόμενα δεδομένα, σαν μεταβλητές που χρησίμευαν στη γενικότερη ερμηνεία της εξέλιξης των συλλογικών συμπεριφορών και των φορέων. Έτσι, π.χ., επισημαίναμε ασφαλώς τις αλλαγές στο επίπεδο της ατομικότητας ή των καταναλωτικών συνηθειών, αλλά τις χρησιμοποιούσαμε περισσότερο για να εξηγήσουμε τη διαφοροποίηση της εκλογικής συμπεριφοράς, της κομματικής ένταξης, της πολιτικής συμμετοχής, των κομματικών ταυτίσεων και άλλων ‹‹ δημόσιων›› φαινομένων. Αυτή η ίδια όμως η ιδιωτική ζωή έμεινε στο περιθώριο των ερευνητικών σχεδίων. Κι όταν λέμε ιδιωτική ζωή, για να την προσδιορίσουμε με λέξεις-κλειδιά, αναφερόμαστε στο πεδίο όπου διαμορφώνουμε τις αντιλήψεις του εαυτού, την ατομικότητα, το σώμα, τα συναισθήματα, την οικειότητα, τις παρορμήσεις, την οικογένεια και τους ρόλους στο εσωτερικό της, τις έμφυλες και διαγενεακές σχέσεις, την κοινωνιολογία της καθημερινής ζωής και την παρουσία των ποικίλων εξουσιών σ’ αυτό το πεδίο…»


Γιάννης Βούλγαρης
(από την εισαγωγή του βιβλίου) 
Οι συγγραφείς του τόμου:
 
Βασίλης Βαμβακάς, Χαράλαμπος Ν. Βέντης, Γιάννης Βούλγαρης, Γιάννης Δημητρακάκης, Βασίλης Δημόπουλος, Σταύρος Ζουμπουλάκης, Δηώ Καγγελάρη, Κώστας Καραβίδας, Ορσαλία-Ελένη Κασσαβέτη, Ελισάβετ Κοτζιά, Αλέξανδρος-Ανδρέας Κύρτσης, Λίλιαν Μήτρου, Παναγής Παναγιωτόπουλος, Γρηγόρης Πασχαλίδης, Νικόλας Σεβαστάκης, Νίκος Σουλιώτης, Κώστας Τσιαμπάος, Θανάσης Χατζόπουλος.

Σάμουελ Μπέκετ, Το Τέλος

Το Τέλος
Σάμουελ Μπέκετ

Εισαγωγή-Μετάφραση: Θάλεια Μελή-Χωλλ
Εκδόσεις Αλεξάνδρεια, Αθήνα 2019, σ.48
ISBN: 978-960-221-831-0
Τιμή:
6,36€
Τιμή ΜΙΕΤ: 5,72€






 
Το τέλος γράφτηκε το 1946 στα γαλλικά με τον τίτλο La Fin και το 1954 μεταφράστηκε στα αγγλικά από τον ίδιο τον συγγραφέα με τον τίτλο The End. Μέσω αφήγησης σε πρώτο πρόσωπο, παρακολουθούμε τη σταδιακή αποξένωση και αποδόμηση (βιολογική, ψυχική και πνευματική) του ήρωα. Η πλοκή της ζωής του έχει ήδη προηγηθεί και την πορεία της τελικής ευθείας διατρέχει η γλώσσα και το ύφος του Μπέκετ: Λόγος τολμηρός, ωμός, φαινομενικά «αθώος λογοτεχνίας» σαρκασμός, χιούμορ, ειρωνεία· γλώσσα υπαινικτική, ανατρεπτική, ανελέητη, ποιητική (άλλοτε με εσκεμμένη επιτήδευση και άλλοτε με σπαρακτική γνησιότητα)· κοινωνικοί, πολιτικοί και θρησκευτικοί σχολιασμοί, χωρίς διδακτισμό. Σχοινοβατώντας ανάμεσα στην ελεύθερη βούληση και τη μοίρα, ο ήρωας περιφέρεται ως «σάρκα ζωντανή» στο «γνωστό σκηνικό του μεγαλείου και της ερήμωσης». Ένα έργο δυνατό που προσφέρεται για πολλαπλή ανάγνωση.

Γιάννης Ψυχοπαίδης. Ποιητικά. Η ζωγραφική συναντάει την ποίηση

Ποιητικά.Η ζωγραφική συναντάει την ποίηση
Γιάννης Ψυχοπαίδης

Κείμενα : Χριστίνα Ντουνιά, Στρατής Πασχάλης, Γιάννης Ψυχοπαίδης 

Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης / Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Αθήνα 2019, σ.152
ISBN: 978-960-250-752-0
Τιμή: 15,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 13,50€





Το βιβλίο Γιάννης Ψυχοπαίδης, Ποιητικά. Η ζωγραφική συναντάει την ποίηση (συνέκδοση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης) κυκλοφόρησε με την ευκαιρία της ομότιτλης έκθεσης στο κτίριο της ΕΒΕ στο ΚΠΙΣΝ.

Η βαθύτερη σχέση του Γιάννη Ψυχοπαίδη με την ποίηση είναι μακρά, συστηματική, συνεχής και δοκιμασμένη μέσα στα χρόνια, και αποτελεί ένα βασικό τμήμα στο ευρύτερο πλαίσιο του δημιουργικού του έργου. Τα Ποιητικά αποτελούν μια εικαστική συνομιλία του καλλιτέχνη με την Οδύσσεια του Ομήρου, τον Παρμενίδη, τον Ηρώνδα, τον Κάλβο, τον Μπάυρον, τον Παλαμά, τον Καβάφη, τον Καρυωτάκη, τον Λόρκα, τον Σεφέρη, τον Ελύτη, τον Ρίτσο, τον Εμπειρίκο, τον Σαχτούρη, την Δημουλά, μέχρι και τον Κοντό, τον Φωστιέρη, τον Βλαβιανό, τον Κυπαρίσση, τον Μεταξά, τον Σιώτη.

Η έκδοση παρουσιάζει έργα μεικτής τεχνικής και διαφόρων υλικών, καθώς και μια μεγάλη σειρά από σχέδια, ακουαρέλες και λάδια με τα πορτρέτα των ποιητών με τους οποίους συνομιλεί ο καλλιτέχνης.

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΨΥΧΟΠΑΙΔΗΣ γεννήθηκε στην Αθήνα το 1945. Από το 1963 μέχρι το 1968 σπούδασε χαρακτική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα και στη συνέχεια ζωγραφική, με υποτροφία του γερμανικού κράτους, στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου (1970-1976).

Υπήρξε μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας «Α» τη δεκαετία του 1960 και μέλος της εικαστικής ομάδας του περιοδικού Επιθεώρηση Τέχνης· ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Νέοι Έλληνες Ρεαλιστές» (1971-1973)· ιδρυτικό μέλος του Κέντρου Εικαστικών Τεχνών (Αθήνα 1974-1976)· μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας «10/9» του Μονάχου (1975)· προσκεκλημένος του Καλλιτεχνικού Προγράμματος του Δυτικού Βερολίνου DAAD (1977).

Από το 1977 μέχρι και το 1986 έζησε και εργάστηκε στο Βερολίνο. Από το 1986 μέχρι το 1992 έζησε και εργάστηκε στις Βρυξέλλες. Το 1994 εκλέχθηκε καθηγητής στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα, όπου δίδαξε έως το 2012. Το 2013 εκλέχθηκε ομότιμος καθηγητής.

Από το 1966 μέχρι σήμερα έχει κάνει πολλές ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Επίσης, έχει λάβει μέρος σε πολλές σημαντικές ομαδικές εκθέσεις σε γκαλερί, πινακοθήκες και μουσεία στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες, όπως Γαλλία, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Ισπανία, Ιρλανδία, Αλβανία, Ιαπωνία, Βέλγιο, Αλγερία, Κύπρο, Σουηδία, Ισραήλ, Ιράν, Τουρκία, Αγγλία, Καναδά, Ρουμανία, Αίγυπτο, Πολωνία, Ολλανδία, Ιταλία, Αμερική και Κίνα.

Στο βιβλιοπωλείο μας θα βρείτε το κατάλογο
Γιάννης Ψυχοπαίδης. Το κόκκινο και το μαύρο. Χαρακτική 1963-2013
Ψυχοπαίδης Ο Βύρωνας στην Κεφαλονιά

Σμύρνη Περιηγητικός Οδηγός 1922

Σμύρνη Περιηγητικός Οδηγός 1922
Γιώργος Πουλημένος

Εκδόσεις Μπαλτά, Γλύφα Βαρθολομιού Ηλείας 2019, σ.160
ISBN: 978-618-8360-4-64
Τιμή:
13,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 11,70€








 «Σαν της Σμύρνης το γιανγκίνι στο ντουνιά δεν έχει γίνει...»

Ήταν η πυρκαγιά που σήμανε το τέλος της Γκιαούρ Ιζμίρ, εκείνες τις μαύρες μέρες του Σεπτέμβρη του 1922. Και όμως, τόσα χρόνια μετά, δεν έχουν λησμονηθεί το Και, η Αγία Φωτεινή, το Κορδελιό, ο Μπουρνόβας...

Πώς όμως ήταν η Σμύρνη πριν καταστραφεί;

Μετά από πολυετή έρευνα, ο Γιώργος Πουλημένος συνέγραψε έναν περιηγητικό οδηγό της πόλης της Σμύρνης, όπως ήταν κατά το μοιραίο έτος 1922. Στην αρχή του βιβλίου δίνονται γενικές πληροφορίες για τη Σμύρνη (πληθυσμός, κλίμα, ιστορία, οικονομία, πληροφορίες για περιηγητές), καθώς και το θρησκευτικό εορτολόγιο του έτους 1922 για όλες τις κοινότητες των κατοίκων της πόλης. Ακολουθούν είκοσι επτά μεγάλης ακριβείας πρωτότυποι χάρτες που σχεδίασε ο Γ. Πουλημένος με βάση παλαιούς χάρτες της Σμύρνης. Σ' αυτούς έχουν αποτυπωθεί με ακρίβεια οι δρόμοι και τα σημαντικότερα δημόσια και ιδιωτικά κτήρια της πόλης (διοικητήριο, δημόσιες υπηρεσίες, τελωνεία, προξενεία, σιδηροδρομικοί σταθμοί, σχολεία, εκκλησίες, τζαμιά, συναγωγές, βερχανέδες, ξενοδοχεία, θέατρα, κινηματογράφοι, εστιατόρια, νοσοκομεία, εργοστάσια κ. ά.). Κάθε χάρτης συμπληρώνεται με παλιές φωτογραφίες και σύντομα κατατοπιστικά κείμενα με τις σημαντικότερες πληροφορίες για τη συγκεκριμένη περιοχή. Τα προάστια, τα χωριά και οι κοντινοί οικισμοί (Κορδελιό, Μπουρνόβας, Μπουτζάς κ.λπ.) αναφέρονται στο τέλος του βιβλίου.

Μέσα από τις σελίδες του οδηγού, χρήσιμου στον επισκέπτη του τότε, αλλά και του τώρα, προβάλλει ολοζώντανη η μυθική πια πόλη, η μητρόπολη του Μικρασιατικού και του Αιγαιακού Ελληνισμού, η αλησμόνητη Σμύρνη.

Στο βιβλιοπωλείο μας θα βρείτε επίσης το συλλογικό έργο Η Προκυμαία της Σμύρνης

Ο κόκκινος λιμός

Ο κόκκινος λιμός. Ο πόλεμος του Στάλιν εναντίον της Ουκρανίας
Anne Applebaum

Μετάφραση: Μενέλαος Αστερίου
Εκδόσεις Αλεξάνδρεια, Αθήνα 2019, σ.512
ISBN: 978-960-221-805-1
Τιμή:
24,40€
Τιμή ΜΙΕΤ: 21,96€





Το 1929 ο Στάλιν εγκαινίασε την κολεκτιβοποίηση της γεωργίας, στην πράξη μια δεύτερη ρωσική επανάσταση, η οποία εξανάγκασε εκατομμύρια αγρότες να αποποιηθούν τη γη τους και να ενταχθούν σε κολχόζ. Το αποτέλεσμα ήταν ένας καταστροφικός λιμός, ο πιο φονικός στην ευρωπαϊκή ιστορία. Τουλάχιστον πέντε εκατομμύρια άνθρωποι πέθαναν στην ΕΣΣΔ την περίοδο 1931-33. Αντί να στείλει βοήθεια, το σοβιετικό κράτος χρησιμοποίησε τον λιμό για να απαλλαγεί από ένα πολιτικό πρόβλημα. Από τους νεκρούς, τα τρία και πλέον εκατομμύρια ήταν Ουκρανοί, που δεν υπήρξαν τυχαία θύματα μιας κακής πολιτικής, αλλά στοχευμένα θύματα του κράτους.
Σ’ αυτή την έγκυρη και συνταρακτική μελέτη, η Άπλμπαουμ αποδεικνύει αυτό για το οποίο υπήρχαν πάντα υποψίες. Ύστερα από μια σειρά εξεγέρσεων που αναστάτωσαν την Ουκρανία, ο Στάλιν σχεδίασε τον αφανισμό της ουκρανικής αγροτιάς. Το κράτος έκλεισε τα σύνορα της Δημοκρατίας της Ουκρανίας και άρπαξε όλα τα διαθέσιμα τρόφιμα. Σύντομα ξέσπασε λιμός και οι άνθρωποι έτρωγαν οτιδήποτε –χόρτα, φλοιούς δέντρων, σκύλους, ψοφίμια, σε μερικές περιπτώσεις ακόμη και ανθρώπινη σάρκα– παλεύοντας για να επιβιώσουν σε μια τερατώδη συνθήκη.
Σήμερα που η Ουκρανία ξαναβρίσκεται μ’ έναν τρόπο στο στόχαστρο της Ρωσίας, το βιβλίο αυτό  υπενθυμίζει ένα από τα χειρότερα εγκλήματα του εικοστού αιώνα.

Στο βιβλιοπωλείο μας μπορείτε να βρείτε και το βιβλίο της Applebaum Σιδηρούν Παραπέτασμα

Αρχείον Εκκλησιαστικής Μουσικής Πατριαρχικά Μουσικά Αρχεία  Ζωντανές Ηχογραφήσεις στον Πατριαρχικό Ναό και σε άλλους Ναούς της Κωνσταντινούπολης (1956-1966)
[Εκλογή CD 1ο-4ο]


 Γενική επιμέλεια ήχου, κειμένων, έκδοσης: Μανόλης Κ. Χατζηγιακουμής Κέντρο Ερευνών & Εκδόσεων, Αθήνα 2018
ISBN:
978-960-8009-52-3
Τιμή:
25,00 €
Τιμή ΜΙΕΤ:
22,50 €





Το Σώμα των τεσσάρων (4) αυτών ψηφιακών δίσκων υπό τον ενδεικτικό τίτλο «Εκλογή CD 1o-4o» αποτελεί ανθολογημένη επιτομή της μεγάλης Αρχειακής έκδοσης των «Πατριαρχικών Μουσικών Αρχείων» με την υπότιτλη ένδειξη «Ζωντανές Ηχογραφήσεις στον Πατριαρχικό Ναό και σε άλλους Ναούς της Κωνσταντινούπολης (1956-1966)», και η οποία περιλαμβάνει δεκαπέντε (15) ψηφιακούς δίσκους (CD). Στα τέσσερα αυτά CD της «Εκλογής» περιέχονται επιλεγμένα μέλη ακριβώς από Ακολουθίες στον Πατριαρχικό Ναό και σε άλλους Ενοριακούς της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως κατά την συγκεκριμένη και τόσο σημαντική, από κάθε άποψη, αυτή δεκαετία. Στο 1ο CD περιέχονται (πρωθύστερα) μέλη από Ακολουθίες στον Πατριαρχικό Ναό (των ετών 1958-1960) και, στη συνέχεια, μέλη από Ακολουθίες σε ορισμένους Ενοριακούς (στο Σκούταρι και στο Μπεσίκτας, του έτους 1957), τα οποία ψάλλουν ο Κωνσταντίνος Πρίγγος (προεξάρχων κατά την τάξη και τα πρεσβεία), ο Θρασύβουλος Στανίτσας, και ορισμένοι ενοριακοί ψάλτες (Χρήστος Τσολακίδης, Δημήτριος Μαγούρης), με παρένθετες εκφωνήσεις του τότε αρχιδιακόνου, και μετέπειτα μητροπολίτου Πέργης, Ευάγγελου Γαλάνη, και του Οικουμενικού Πατριάρχου Αθηναγόρα. Στα δύο επόμενα CD περιέχονται μέλη αποκλειστικά από Ακολουθίες στον Πατριαρχικό Ναό, και τα οποία ψάλλουν, στο 2ο ο Νικόλαος Δανιηλίδης και ο Θρασύβουλος Στανίτσας (1960-1963), και στο 3ο ο Βασίλειος Νικολαΐδης και ο πατήρ Παναγιώτης Τσινάρας (1965). Τέλος, στο 4ο περιέχονται μονωδιακά του Θρασύβουλου Στανίτσα από στοχευμένη εξω-λειτουργική ηχογράφηση (στον ιερό ναό Εισοδίων της Θεοτόκου του Πέραν, 1961) και ορισμένα χορωδιακά από εκδήλωση του Συνδέσμου Μουσικοφίλων Πέραν (στην Αίθουσα της Γαλλικής Ένωσης / Union Française, 1963) υπό την διεύθυνση του Στανίτσα.

Στο συνοδευτικό εδώ βιβλίο της «Εκλογής» καταχωρούνται: (1) Αναλυτικά τα περιεχόμενα και των τεσσάρων αυτών CD, με βασικά σχόλια και διαπιστώσεις για τον χαρακτήρα της ερμηνείας και τον τρόπο εκφοράς των μελών. (2) Συνοπτικά βιογραφικά των ενεργών πατριαρχικών ψαλτών της περιόδου (1956-1966), και οι οποίοι περιέχονται στην παρούσα «Εκλογή». (3) Τα μουσικά κείμενα, από τα οποία ψάλλονται κατά τεκμήριο τα μέλη (όπως αυτά έχουν επισημανθεί σε συγκεκριμένα πατριαρχικά μουσικά Βιβλία). Κατά την πατριαρχική παράδοση και τάξη, τα σύντομα Στιχηραρικά και Ειρμολογικά μέλη, όπως και ορισμένα κλασικά Παπαδικά, ψάλλονται πάντοτε στον Πατριαρχικό Ναό από μνήμης (όπως πρέπει να υποτεθεί ότι συμβαίνει και στα ηχογραφημένα εδώ). Τα οποία όμως ανταποκρίνονται σε ειδικά πατριαρχικά μουσικά βιβλία (με τα δημοσιευμένα μέλη των οποίων έγινε δυνατόν να ταυτισθούν). Και με μια βασική διαπίστωση: ότι όλα σχεδόν ψάλλονται κατά τη μελισματική εκφορά του μεγάλου σύγχρονου πατριαρχικού μουσικού και ψάλτη Κωνσταντίνου Πρίγγου, και ότι όλα επιπλέον εκτελούνται, σε κάθε περίπτωση, με μεγάλη πιστότητα προς τα έντυπα μουσικά Κείμενα.

Το υλικό της όλης Αρχειακής Συλλογής προέρχεται από τα Πατριαρχικά Μουσικά Αρχεία. Πρόκειται για τυχαίες ερασιτεχνικές ηχογραφήσεις, οι περισσότερες από τις οποίες έχουν πραγματοποιηθεί από τον τότε πατριαρχικό διάκονο, και μετέπειτα μητροπολίτη Λύστρων, Καλλίνικο Αλεξανδρίδη. Στο υλικό αυτό έχουν προστεθεί (από προσωπικό Αρχείο) και οι εξω-λειτουργικές στοχευμένες ηχογραφήσεις με τα μονωδιακά του Στανίτσα και τα χορωδιακά του Συνδέσμου Μουσικοφίλων Πέραν (ηχογραφήσεις Κωνσταντίνου Μήλλα). Την έκδοση («Εκλογή» και μεγάλη «Αρχειακή») ανέλαβε, και πραγματοποιεί, ο μη κερδοσκοπικός φορέας «Κέντρον Ερευνών και Εκδόσεων». Με τη διακριτική επιλογή της Αυτού Θειοτάτης Παναγιότητος του Οικουμενικού Πατριάρχου Κυρίου Κυρίου Βαρθολομαίου, και της περί Αυτόν Αγίας και Ιεράς Συνόδου, για την ανάληψη και πραγμάτωση του έργου από τον επιμελητή της έκδοσης. Και με την αγαστή και ομόψυχη εν παντί συνεργασία του Μεγάλου Πρωτοπρεσβυτέρου πατρός Γεωργίου Τσέτση. Οι συμπτωματικές αυτές ζωντανές ηχογραφήσεις αποτυπώνουν παντού έναν κόσμο υψηλής πνευματικότητας και ειδικού εκλεπτυσμένου πολιτισμού. Ένα υψηλό ταυτόχρονα καλλιτεχνικό μήνυμα που εκπέμπεται από μιαν εκκλησιαστική τέχνη άρρηκτα συνδεδεμένη με το ευρύτερο συλλογικό σώμα ενός ακμάζοντος αστικού Ελληνισμού. Και οι οποίες παραμένουν ένα μοναδικό Μνημείο-δείκτης για την μουσική θεωρία και πράξη στον χώρο της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας και Κειμήλιο, γενικότερα, της καθόλου ορθόδοξης λατρευτικής και λειτουργικής μουσικής έκφρασης.

Πηγή: Κέντρο Ερευνών & Εκδόσεων

Πατριαρχικά Μουσικά Αρχεία

Αρχείον Εκκλησιαστικής Μουσικής . Πατριαρχικά Μουσικά Αρχεία. Ζωντανές Ηχογραφήσεις στον Πατριαρχικό Ναό και σε άλλους Ναούς της Κωνσταντινούπολης (1956-1966) [CD 1-15]

Γενική επιμέλεια ήχου, κειμένων, έκδοσης:
Μανόλης Κ. Χατζηγιακουμής
Κέντρο Ερευνών & Εκδόσεων, Αθήνα 2018
ISBN:
978-960-8009-51-6
Τιμή:
54,56 €
Τιμή ΜΙΕΤ:
49,10 €





Στους δημοσιευόμενους εδώ δεκαπέντε (15) ψηφιακούς δίσκους, με τους οποίους εγκαινιάζεται η Σειρά «Αρχείον Εκκλησιαστικής Μουσικής» (τρίτη μετά τα «Μνημεία» και «Σύμμεικτα»), περιέχεται πρωτογενές υλικό από τα «Πατριαρχικά Μουσικά Αρχεία». Πρόκειται για ζωντανές (ερασιτεχνικές) ηχογραφήσεις, οι οποίες έχουν πραγματοποιηθεί κυρίως στον Πατριαρχικό Ναό, και σε ορισμένους άλλους Ενοριακούς της ευρύτερης Κωνσταντινούπολης. Η συγκεκριμένη επιλογή έχει γίνει από ένα μεγαλύτερο σε όγκο ηχογραφημένο υλικό με βάση κριτήρια ιστορικά, ψαλτικά, λειτουργικά, ακόμη και τεχνικά (ο σχετικά καλός ήχος). Από το σύνολο των δεκαπέντε αυτών δίσκων, ο πρώτος (CD 1o) περιέχει μέλη από Ακολουθίες σε ενοριακούς ναούς (στο Σκούταρι και στο Μπεσίκτας), οι επόμενοι δέκα (CD 2ο-11ο) μέλη από Ακολουθίες αποκλειστικά στον Πατριαρχικό ναό, και οι υπόλοιποι τέσσερεις μέλη από στοχευμένες εξω-λειτουργικές ηχογραφήσεις, ένας (CD 12o) με μονωδιακά του Πρίγγου, δύο (CD 13ο-14ο) με μονωδιακά επίσης του Στανίτσα, και ένας (CD 15ο) με χορωδιακά από εκδηλώσεις σε Αίθουσες του Συνδέσμου Μουσικοφίλων Πέραν.

Στους δίσκους αυτούς, οι οποίοι καλύπτουν μιάν κατά συγκυρία κρίσιμη και μεταβατική περίοδο (τη δεκαετία 1956-1966), ψάλλουν λαμπροί και σπουδαίοι ψάλτες. Και πρώτος ο Κωνσταντίνος Πρίγγος, στα τρία τελευταία χρόνια της πρωτοψαλτείας του (1956-1959). Έπειτα, ο Θρασύβουλος Στανίτσας, στα τρία τελευταία επίσης χρόνια της λαμπαδαρίας του (1956-1959) και σ’εκείνα της πρωτοψαλτείας του (1960-1964). Κοντά σ’ αυτούς, ο Νικόλαος Δανιηλίδης, είτε ως δομέστικος του Κωνσταντίνου Πρίγγου, είτε ως Άρχων λαμπαδάριος (1961-1963), είτε ως πρωτοψαλτεύων (1959-1960, 1964-1965). Ακόμη, ο τότε διάκονος πατήρ Παναγιώτης Τσινάρας, καλύπτοντας καθήκοντα λαμπαδαρίου (1964-1966), και ο Βασίλειος Νικολαΐδης στα δύο πρώτα χρόνια της πρωτοψαλτείας του (1965-1966). Πλειάδα ολόκληρη σε συγκυριακή πράγματι συνύπαρξη και σε ειδική ιστορική στιγμή (αμέσως μετά το 1955). Ψάλτες οι οποίοι υπηρετούν όλοι πιστά τους συντεταγμένους ερμηνευτικούς κανόνες στο ύφος και στην παράδοση της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας, αλλά και ταυτόχρονα όλοι με τις ιδιαίτερες, και ενδιαφέρουσες, υφολογικές τους αποχρώσεις. Ο Κωνταντίνος Πρίγγος, ηγεμονικός και εμβατηριακός, λιτός και δωρικός στη μελισματική του εκφορά, με έμφαση στον τονισμό και στη δυναμική απόδοση του μουσικού και ποιητικού κειμένου, με ουσιαστικό βάθος και πνευματικότητα. Ο Θρασύβουλος Στανίτσας, περισσότερο μελισματικός και ηδύς, αλλά εξίσου έντεχνος και ρυθμοτονικός, ένας μοναδικός στυλίστας, υψιπετής εκφραστής του σύνολου Πατριαρχικού χώρου και της ευρύτερης Κωνσταντινούπολης γενικότερα. Ο Νικόλαος Δανιηλίδης, «ελάσσων» κατά την τάξη, αλλά το ίδιο λαμπρός ερμηνευτής των πατριαρχικών μελών, ευρύσθενος και δυναμικός, πιστός στο δίδαγμα του και δασκάλου του Κωνσταντίνου Πρίγγου. Ο πατήρ Παναγιώτης Τσινάρας, ιδιαίτερα αναλυτικός και ιδιόφωνος, αρχαιοπρεπής, με πλούσιο και βαθύ αίσθημα, παραπέμποντας περισσότερο στο παλαιό ευρύτερο Κωνσταντινουπολίτικο ερμηνευτικό ιδίωμα. Ο Βασίλειος Νικολαΐδης τέλος, λιτός και δωρικός επίσης, εν μέτρω μελισμα-τικός, έγχρονος και ρυθμικός, με ήπιο και διαυγές εκκλησιαστικό ηχόχρωμα, ένας σπουδαίος πατριαρχικός ερμηνευτής ισάξιος των προηγουμένων. Ψάλτες όλοι οι οποίοι υπηρετούν και αναδεικνύουν δραστικά, ως ζωντανό στην περίπτωση άκουσμα, τη μεγάλη ψαλτική παρακαταθήκη της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας (και της Κωνσταντινούπολης γενικότερα).

πηγή: Κέντρο Ερευνών & Εκδόσεων

Παλαιότερες αναρτήσεις