Blogger Template by Blogcrowds.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 
Τίτλος: Η σημασία της φιλοσοφίας στην αρχιτεκτονική εκπαίδευση
Συγγραφέας: Συλλογικό έργο. Πρακτικά συνεδρίου, Πάτρα 9-11 Οκτωβρίου 2009, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Πατρών
Έκδοση: Ίδρυμα Παναγιώτη και Έφης Μιχελή, Αθήνα 2012
Σελίδες: 705
ISBN: 978-960-7588-34-0
Τιμή με έκπτωση: 27,00€

 



Τρία χρόνια μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη διοργάνωση από το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών του  διεθνούς Συνεδρίου με τίτλο «Η σημασία της φιλοσοφίας στην αρχιτεκτονική εκπαίδευση» ο ομότιτλος τόμος αποτελεί το επιστέγασμα αυτής της προσπάθειας. Η οργανωτική και επιστημονική επιτροπή του Συνεδρίου αποτελείτο από τους Βασιλική Πετρίδου, αναπληρώτρια καθηγήτρια Παν/μίου Πατρών, Ηλία Κωνσταντόπουλο, αναπληρωτή καθηγητή Παν/μίου Πατρών και Παναγιώτη Πάγκαλο, αρχιτέκτονα, διδάκτορα Παν/μίου Πατρών. Χορηγός του Συνεδρίου  ήταν το Ίδρυμα Παναγιώτη και Έφης Μιχελή, το oποίο στη συνέχεια ανέλαβε και την έκδοση του παρόντος τόμου των Πρακτικών.
Στον τόμο περιλαμβάνονται 67 ανακοινώσεις στην πρωτότυπη γλώσσα και με τη σειρά παρουσίασης τους κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου, σύντομες περιλήψεις των ανακοινώσεων σε άλλη γλώσσα από αυτήν του κειμένου, καθώς και το αναλυτικό πρόγραμμα του Συνεδρίου. Ο τόμος οργανώθηκε ακολουθώντας το οργανωτικό σχήμα του Συνεδρίου στις ακόλουθες 9 θεματικές ενότητες:  «Η αρχιτεκτονική, το Κείμενο και η Γλώσσα», «Η έννοια του Τόπου στη φιλοσοφία και στην αρχιτεκτονική», «Φιλοσοφία και αρχιτεκτονική εκπαίδευση», «Η φιλοσοφική διάσταση στην ιστορία της αρχιτεκτονικής», «Σύγχρονες φιλοσοφικές θεωρήσεις στην αρχιτεκτονική», «Φιλοσοφικές έννοιες και αρχιτεκτονικός σχεδιασμός», «Φιλοσοφικά εργαλεία στην αρχιτεκτονική εκπαίδευση», «Η Ποιητική της αρχιτεκτονικής». Το βασικό ερώτημα, που αποτέλεσε και τον κεντρικό άξονα της θεματολογίας του Συνεδρίου, ήταν εάν η ένταξη της φιλοσοφίας στην εκπαίδευση των αρχιτεκτόνων δύναται να λειτουργήσει ως αρωγός στην εξέλιξη της σύγχρονης αρχιτεκτονικής.  Το θέμα του Συνεδρίου άλλωστε εντάσσεται στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προβληματισμού γύρω από την εκπαίδευση του αρχιτέκτονα και τον αναπτυσσόμενο διάλογο μεταξύ αρχιτεκτονικής και φιλοσοφίας, έναν διάλογο που έχει βαθιές ρίζες στην ιστορία και των δύο γνωστικών πεδίων. Εδώ και χρόνια αρχιτέκτονες και φιλόσοφοι συνομιλούν και συμπράττουν σε μια προσπάθεια συσχετισμού των δύο πρακτικών και σε μια αμφίδρομη ανταλλαγή συλλογισμών. Μολονότι ο τόμος δεν περιλαμβάνει εκτενείς εισηγήσεις –το Συνέδριο στόχο είχε άλλωστε να δώσει βήμα σε όσο το δυνατόν περισσότερες απόψεις– δίνει ικανά ερεθίσματα για περαιτέρω διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ των δύο βασικών εννοιών, της αρχιτεκτονικής και της φιλοσοφίας. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι  η σχέση φιλοσοφίας και αρχιτεκτονικής δεν είναι μονοσήμαντη, αλλά χαρακτηρίζεται από μια πολλαπλότητα εκφάνσεων.  Τρία είναι τα βασικά ερωτήματα που προέκυψαν από την διερεύνηση της σχέσης  αυτής:  Έχει θέση η φιλοσοφία στην εκπαίδευση των αρχιτεκτόνων και εάν, ναι, ποιος θα πρέπει να είναι ο ρόλος της; Είναι απαραίτητη σήμερα για τον αρχιτέκτονα η παρουσία της φιλοσοφίας στις αναλύσεις του χώρου και των ιδεολογικών μετασχηματισμών του, στους τρόπους κατοίκηση, στην αναζήτηση της μορφής; Πώς είναι δυνατόν οι αρχιτέκτονες να στρέφονται προς τους φιλοσόφους προκειμένου να διευκρινίσουν έννοιες, να διαλύσουν αμφιβολίες και να κατασκευάσουν ορισμούς, όταν η φιλοσοφία αποτελεί μια κατεξοχήν ανοιχτή διαδικασία αναζήτησης;


Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα