Η αρχιτεκτονική του Θεόφιλου Χάνσεν (1813-1891) ‘Hellenische Renaissance’ The Architecture of Theofhil Hansen (1813-1891)
Αναρτήθηκε από Βιβλιοπωλείο ΜΙΕΤ - Αμερικής 13 στις 1:57 π.μ.
Τίτλος: Η αρχιτεκτονική του Θεόφιλου Χάνσεν (1813-1891) ‘Hellenische Renaissance’ The Architecture of Theofhil Hansen (1813-1891)
Επιμέλεια: Μαριλένα Ζ. Κασιμάτη, Γεώργιος Α. Πανέτσος
Επιστημονική επιμέλεια:
Έκδοση: Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Β. & Μ. Θεοχαράκη, Αθήνα 2014
Σελίδες: 367 με α/μ και έγχρωμες εικόνες
ISBN: 978-618-80324-6-0
Τιμή με έκπτωση: 27,00€
Πρόκειται για τον κατάλογο της έκθεσης «Ελληνική Αναγέννηση: H αρχιτεκτονική του Θεόφιλου Χάνσεν», η οποία πραγματοποιείται στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη (22 Οκτωβρίου 2014 - 18 Ιανουαρίου 2015), με τη συνεργασία της Ακαδημίας Εικαστικών Τεχνών της Βιέννης και της Εθνικής Βιβλιοθήκης Τέχνης της Δανίας.
Η έκθεση περιλαμβάνει περισσότερα από 180 πρωτότυπα σχέδια (υδατογραφίες, μολύβια κ.ά.), προερχόμενα ως επί το πλείστον από Αυστριακά και Δανέζικα μουσεία και αρχεία, κατά μεγάλο ποσοστό αδημοσίευτα. Περιλαμβάνει, επίσης, αριθμό επίπλων, αντικειμένων από επιχρυσωμένο μπρούντζο, καθώς και αριθμό φωτογραφιών του 19ου αιώνα. Η επιστημονική επιμέλεια της έκθεσης και του καταλόγου ανήκει στον Γεώργιο Α. Πανέτσο, καθηγητή Αρχιτεκτονικής και Αστικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Πατρών, και την Μαριλένα Κασιμάτη, δρα ιστορικό της τέχνης, επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης.
Ο Θεόφιλος Χάνσεν (1813-91) γεννήθηκε και σπούδασε στην Κοπεγχάγη. Κατά την εννεαετή παραμονή του στην Αθήνα (1837-46) συνέθεσε την αρχιτεκτονική γλώσσα, που χαρακτήρισε την Αθήνα του 19ου αιώνα, είναι δηλαδή ουσιαστικά ο κύριος δημιουργός του Αθηναϊκού Νεοκλασσικισμού. Το 1859 συνέλαβε, με αφετηρία το κτήριο του Πανεπιστημίου, έργο του αδελφού του Χριστιανού, την λεγόμενη «Αθηναϊκή Τριλογία» -το συγκρότημα των κτηρίων του Πανεπιστημίου, της Ακαδημίας και της Βιβλιοθήκης- που αποτελεί το σημαντικότερο αρχιτεκτονικό σύνολο της χώρας μετά την Ακρόπολη. Σχεδίασε επίσης, το Αστεροσκοπείο, το Ζάππειο και αριθμό ανεκτέλεστων έργων. Παράλληλα, διέπρεψε στη Βιέννη, όπου σχεδίασε σειρά κτηρίων, όπως το Κοινοβούλιο, την Ακαδημία Καλών Τεχνών, την Ελληνική Εκκλησία, το Μέγαρο των Φίλων της Μουσικής κ.ά. Στο έργο του Θ. Χάνσεν παρατηρείται ένα αρχιτεκτονικό ιδίωμα με «αναδρομικά» χαρακτηριστικά, που ο ίδιος ονόμασε «Hellenische Renaissance» (Ελληνική Αναγέννηση).
Επιμέλεια: Μαριλένα Ζ. Κασιμάτη, Γεώργιος Α. Πανέτσος
Επιστημονική επιμέλεια:
Έκδοση: Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Β. & Μ. Θεοχαράκη, Αθήνα 2014
Σελίδες: 367 με α/μ και έγχρωμες εικόνες
ISBN: 978-618-80324-6-0
Τιμή με έκπτωση: 27,00€
Πρόκειται για τον κατάλογο της έκθεσης «Ελληνική Αναγέννηση: H αρχιτεκτονική του Θεόφιλου Χάνσεν», η οποία πραγματοποιείται στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη (22 Οκτωβρίου 2014 - 18 Ιανουαρίου 2015), με τη συνεργασία της Ακαδημίας Εικαστικών Τεχνών της Βιέννης και της Εθνικής Βιβλιοθήκης Τέχνης της Δανίας.
Η έκθεση περιλαμβάνει περισσότερα από 180 πρωτότυπα σχέδια (υδατογραφίες, μολύβια κ.ά.), προερχόμενα ως επί το πλείστον από Αυστριακά και Δανέζικα μουσεία και αρχεία, κατά μεγάλο ποσοστό αδημοσίευτα. Περιλαμβάνει, επίσης, αριθμό επίπλων, αντικειμένων από επιχρυσωμένο μπρούντζο, καθώς και αριθμό φωτογραφιών του 19ου αιώνα. Η επιστημονική επιμέλεια της έκθεσης και του καταλόγου ανήκει στον Γεώργιο Α. Πανέτσο, καθηγητή Αρχιτεκτονικής και Αστικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Πατρών, και την Μαριλένα Κασιμάτη, δρα ιστορικό της τέχνης, επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης.
Ο Θεόφιλος Χάνσεν (1813-91) γεννήθηκε και σπούδασε στην Κοπεγχάγη. Κατά την εννεαετή παραμονή του στην Αθήνα (1837-46) συνέθεσε την αρχιτεκτονική γλώσσα, που χαρακτήρισε την Αθήνα του 19ου αιώνα, είναι δηλαδή ουσιαστικά ο κύριος δημιουργός του Αθηναϊκού Νεοκλασσικισμού. Το 1859 συνέλαβε, με αφετηρία το κτήριο του Πανεπιστημίου, έργο του αδελφού του Χριστιανού, την λεγόμενη «Αθηναϊκή Τριλογία» -το συγκρότημα των κτηρίων του Πανεπιστημίου, της Ακαδημίας και της Βιβλιοθήκης- που αποτελεί το σημαντικότερο αρχιτεκτονικό σύνολο της χώρας μετά την Ακρόπολη. Σχεδίασε επίσης, το Αστεροσκοπείο, το Ζάππειο και αριθμό ανεκτέλεστων έργων. Παράλληλα, διέπρεψε στη Βιέννη, όπου σχεδίασε σειρά κτηρίων, όπως το Κοινοβούλιο, την Ακαδημία Καλών Τεχνών, την Ελληνική Εκκλησία, το Μέγαρο των Φίλων της Μουσικής κ.ά. Στο έργο του Θ. Χάνσεν παρατηρείται ένα αρχιτεκτονικό ιδίωμα με «αναδρομικά» χαρακτηριστικά, που ο ίδιος ονόμασε «Hellenische Renaissance» (Ελληνική Αναγέννηση).
Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα