Blogger Template by Blogcrowds.

Μασσαλία Ελληνισμός (19ος και αρχές 20ου αιώνα), Ερατώ Πάρη

Τίτλος: Marseille et Hellénisme (XIXe et début du XXe siècle) - Μασσαλία Ελληνισμός (19ος και αρχές 20ου αιώνα)
Συγγραφέας: Erato Paris - Ερατώ Πάρη 
Έκδοση: Ακαδημία Αθηνών, Αθήνα 2013
Σελίδες: 402
ISBN: 978-960-404-270-8
Γλώσσα: Γαλλικά
Τιμή με έκπτωση: 25,20€



Ξεκινώντας από ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό χώρο, τη Μασσαλία, το σύγγραμμα (400 σελίδων) ασχολείται με την τοπική ελληνική κοινότητα και τα δίκτυά της παγκόσμιας εμβέλειας, από τον 19ο αιώνα μέχρι το Μεγάλο Πόλεμο του 1914. Πραγματεύεται το θέμα από την πολιτική, οικονομική, ιδεολογική (του φιλελληνισμού), θρησκευτική, οικονομική, καλλιτεχνική, κοινωνική και λογοτεχνική οπτική γωνία.
Η προσέγγιση της μελέτης είναι συγκριτική και διεπιστημονική : εμπνέεται ιδιαίτερα από τη μπρωντελιανή διαχρονικότητα. 
Η ιδέα : παρά το γεγονός ότι δεν πρόκειται για μια «Ιστορία του Κόσμου», η συγγραφέας στοχεύει να ξεπεράσει τα όρια του χρόνου ή του χώρου και να εισάγει τη Μασσαλία και τον Ελληνισμό σε ένα ευρύτερο σύνολο. Η σφαιρική άποψη της Μεγάλης Ιστορίας εισάγει ουσιαστικά τον αναγνώστη σε απεριόριστους ορίζοντες, όπως στην αρχέγονη έννοια του ελληνισμού. Ο ελληνισμός, με την μακραίωνη ιστορία του των τριών χιλιάδων ετών, και η γεωγραφική πολυ-ηπειρωτική του βάση (Ευρώπη, Αφρική και Ασία) γίνεται, μέσω της διασποράς του, παγκόσμιος. Ο ελληνισμός είναι το σύνολο των πληθυσμών που  διεκδικούν την ελληνική ταυτότητα η οποία βασίζεται σε δύο πυλώνες : τη γλώσσα και τη θρησκεία. Παίρνοντας ως αντικείμενο τον ελληνισμό της Μασσαλίας, η Ερατώ Πάρη τον παρουσιάζει ως αναπόσπαστο τμήμα της γαλλικής ιστορίας και κουλτούρας της, όπως και του ελληνικού πολιτισμού, της Μεσογείου και του κόσμου.




Partant d’un cadre géographique précis, Marseille, l’ouvrage (400 pages) porte sur la communauté grecque de la ville, et sur les réseaux dont elle est l’origine ou le point de transit, partout dans le monde, du 19ème siècle jusqu’à la Grande Guerre de 1914. Il aborde les niveaux politique, religieux, économique, financier, idéologique (philhellène), artistique, social et littéraire.
L’Approche est comparative et pluridisciplinaire : elle s’inspire expressément de la longue durée braudélienne. 
L’idée : bien que n’ayant nulle prétention à écrire une « Histoire du Monde », l’auteur vise à abolir toute limite chronologique, spatiale ou autre, et à inscrire l’objet de son travail, Marseille et hellénisme, dans un ensemble plus vaste. L’approche globale de la Grande Histoire ouvre effectivement le lecteur à de plus amples perspectives, et notamment à l’antique concept d’hellénisme. L’hellénisme, vieux de trois mille ans, et son assise géographique multi-continentale (Europe, Afrique, et Asie) devient, par le biais de sa diaspora, universel. L’hellénisme, c’est aussi de nos jours l’ensemble des populations revendiquant une identité grecque, dont les deux piliers ancestraux de cette civilisation : la langue et la religion. Rapprochant Marseille et hellénisme, Erato Paris intègre ainsi son sujet à l’histoire française et à son héritage, la civilisation grecque, méditerranéenne et mondiale.


Starting with a specific geographical context, Marseilles, the work (400 pages) unfolds a central theme: the city’s Greek community, and its ever-expanding networks around the world, from the beginning of the nineteenth century down to the First World War.  The subject is treated from the political, economic, ideological (philhellenism), religious, financial, artistic, social and literary point of view.
Inspired by Braudel’s diachronic periods (longue durée) or temporality, the approach is comparative and multidisciplinary.
The idea : although she does not pretend to write a “World History”, the author aims at going beyond the chronological or spatial limits, and inscribing the subject, Marseilles and Hellenism, in a much wider scope. Her global approach does indeed introduce the reader to broader insights, namely the aged-old concept of Hellenism : a time-span of more than three thousand years, and a geographic, multi-continental  foundation (Europe, Africa, Asia) that, thanks to its diaspora, has become universal. Hellenism nowadays includes all the populations claiming a Greek identity, based on its two ancestral cornerstones : language and religion. Bringing together Marseilles and Hellenism, Erato Paris incorporates her subject into the history of France and her heritage, the Greek, Mediterranean and world civilization.



 

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα