Blogger Template by Blogcrowds.

Θεσσαλονικέων Πόλις τεύχος 69

Θεσσαλονικέων Πόλις τεύχος 69
Συλλογικό

Πολιτιστική Εταιρεία Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος, Θεσσαλονίκη 2019, σ.112
ISSN: 1108-5452
Τιμή:
8,00€
Τιμή ΜΙΕΤ: 7,20€






Με το έργο του Takis Ηχητικό, 1965 να κοσμεί το εξώφυλλο, η Πολιτιστική Εταιρεία παρουσιάζει το 69ο τεύχος του περιοδικού ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚέΩΝ ΠόΛΙΣ, κάνοντας μνεία στον πρωτοποριακό καλλιτέχνη Παναγιώτη Βασιλάκη με ένα αφιέρωμα σε μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
Σε μία διαφορετική συνέντευξη του Γιάννη Μπουτάρη στον Κώστα Δ. Μπλιάτκα, ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης αναφέρεται σε οντολογικά ζητήματα και κοινωνικές απόψεις καθώς ξεδιπλώνει την πορεία του, από τα παιδικά του χρόνια μέχρι σήμερα, αποκαλύπτοντας σημαντικούς σταθμούς στη ζωή του, τα γεγονότα και τα πρόσωπα που συνέβαλαν στη διαμόρφωση του δυναμικού του χαρακτήρα και βέβαια στην πολιτισμική του καθημερινότητα και στην Θεσσαλονίκη.
Ως «ξεναγός» στην Οθωμανική Θεσσαλονίκη ο Χρίστος Ζαφείρης (Δημοσιογράφος-Συγγραφέας) μιλώντας στην Σοφία Καρακώστα οδηγεί τους αναγνώστες στους σημαντικούς σταθμούς της οθωμανικής περιόδου και της σωζόμενης αρχιτεκτονικής της, γεμίζοντας τα κενά μνήμης και γνώσης με το περιηγητικό βιβλίο του «Η Θεσσαλονίκη των Οθωμανών».
Συνεχίζοντας γραμμικά στον χρόνο, με ένα τρίπτυχο αφιέρωμα στην Θεσσαλονίκη στις αρχές του 20ου αιώνα, ο Σάκης Σερέφας (ποιητής και πεζογράφος), η Βίλμα Χαστάογλου-Μαρτινίδη (Ομότιμη Καθηγήτρια ΑΠΘ) και ο Βασίλης Κολώνας (συγγραφέας) αναδεικνύουν τις πολιτιστικές, κοινωνικές και επιχειρηματικές πτυχές της Θεσσαλονίκης, και σκιαγραφούν την ατμόσφαιρα μίας πόλης στα πρόθυρα του Ά Παγκοσμίου πολέμου.
Για τις δύο διακριτές όψεις της εφαρμογής graffiti μας μιλούν ο Γιώργος Σκιαδαρέσης (Έφορος Αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης) και ο Άρις Γεωργίου (Αρχιτέκτονας), ο μεν αναφερόμενος στις καταστροφικές επιπτώσεις των αναγραφών σε μνημεία καθώς και στους τρόπους καθαρισμού και αποκατάστασης αυτών, ο δε για την ανάπτυξη του graffiti ως σύγχρονη μορφή τέχνης, τρόπου έκφρασης αλλά και διαμαρτυρίας, θέτοντας το ερώτημα του κατά πόσο μπορεί να γίνει διάκριση μεταξύ τάξης και αταξίας στη διάδοσή της.
Ο γλύπτης Βασίλης Παυλής αποκαλύπτει την τέχνη του στον Γιάννη Κεσσόπουλο, και το πώς κατάφερε μέσω της αφοσίωσής του στον πολιτισμό να αναστήσει το άγνωστο μέχρι τότε χωριό του, την Άφυτο Χαλκιδικής, μεταμορφώνοντάς το σε διάσημο τουριστικό προορισμό και κέντρο πολιτισμού.
Με συνεντεύξεις εκ του πλησίον του σχεδιαστή μόδας Χρηστάγγελου Γεωργαντέλη, του φωτογράφου Γιάννη Γιασάρη και του σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα από τις Χιονία Βλάχου, Ελένη Λουαράση και Λίνα Μυλωνάκη αντίστοιχα, απεικονίζονται τρεις σύγχρονοι καλλιτέχνες και οι ιδέες τους περί τέχνης, δημιουργίας και έμπνευσης στην Ελλάδα του σήμερα.
Ως ιστορικό διαμάντι ο Γιώργος Σκαμπαρδώνης ( Δημοσιογράφος-Συγγραφέας) αποκαλύπτει το «λάθος» ενός ιμπρεσάριου τυχοδιώκτη και πράκτορα Ναζί να ανακαλύψει όλως τυχαίως το ταλέντο της Σοφίας Βέμπο.
Συνεχίζοντας με το δεύτερο μέρος του άρθρου του «Ἐν κινδύνῳ», ο Ευάγγελος Χεκίμογλου (Διδάκτωρ οικονομικών – Συγγραφέας) μας αφηγείται τις ιστορίες του εκσυγχρονιστή γενίτσαρου και του έντιμου παπουτσή,  ρίχνοντας φως σε καθημερινά στιγμιότυπα της κοινωνικής και πολιτιστικής ζωής στην Θεσσαλονίκη του 19ου και 20ου αιώνα.
Στο παρών τεύχος συνεργάζονται επίσης οι: Χάρις Αρώνη, Γιάννης Βανίδης, Δήμητρα Καμαράκη, Λευτέρης Κογκαλίδης, Γιώργος Κορδομενίδης, Λίζα Μαμακούκα, Αλεξάνδρα Μυλωνά, Θούλη Μυσιρλόγλου, Μανόλης Ξεξάκης, Ηρακλής Παπαϊωάννου, Άγις Περγαντής, Ευδοξία Ράδη,  Παντελής Τζερτζεβέλης, Μικέλε Τροϊάνι, Στελλίνα Τρωϊάννου.

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα