Blogger Template by Blogcrowds.

Μεγάλη προσφορά τον Ιούνιο !!

Έκπτωσεις σε επιλεγμένους τίτλους του Ιδρύματος Γουλανδρή-Χορν.

Όλο τον Ιούνιο, το βιβλιοπωλείο του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τραπέζης (Αμερικής 13, Σύνταγμα) θα πραγματοποιήσει μεγάλη προσφορά σε επιλεγμένους τίτλους του Ιδρύματος Γουλανδρή Χορν (30% έκπτωση).

Οι συγκεκριμένοι τίτλοι βρίσκονται στο Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής σε περιορισμένα αντίτυπα.

Ώρες λειτουργίας: ΔΕΥΤΕΡΑ-ΤΕΤΑΡΤΗ-ΣΑΒΒΑΤΟ: 9.30-15.30
ΤΡΙΤΗ-ΠΕΜΠΤΗ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: 9.30-20.00

Εκθεση: ΠΕΛΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΖΗ VIA

Στο βιβλιοπωλείο του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης, Αμερικής 13, παρουσιάζεται η έκθεση:

ΠΕΛΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΖΗ
VIA : την Τρίτη 19 Μαΐου 2009, στις 20.30





Ο τίτλος VIA: είναι μια έρευνα που αφορά ένα σύνολο δουλειάς που σήμερα βρίσκει ένα νέο τρόπο να αναπτυχθεί. Στοιχεία της δουλειάς αυτής, ως νέα δεδομένα προηγούμενων αναζητήσεων, εμπλέκονται και εξελίσσονται με την έρευνα του υλικού και του θέματος.

Η ίδια για τη δουλειά της λέει: «Τα μεγάλα σχέδια σε χαρτί, όπως και η χαρακτική και η φωτογραφία, απέκτησαν νέα σημασία για μένα. Διερευνώντας το ίδιο θέμα με διαφορετικά μέσα, σταδιακά αναζήτησα τους τρόπους με τους οποίους μεταμορφώνονταν τα έργα μου. Ήθελα, κατά κάποιο τρόπο, να απελευθερώσω την αρχική εικόνα από τη συμβατικότητα του μέσου της, είτε ήταν χαρακτική είτε φωτογραφία. Ήθελα ένα διάλογο ανάμεσα στη φωτογραφία, τη χαρακτική και την επιφάνεια της εκτύπωσης.
Έβαλα τη φωτογραφία στον υπολογιστή και έπαψε να είναι στατική, έγινε κινηματογραφική. Ο υπολογιστής έδωσε κίνηση στην εικόνα. Από τη στιγμή που είδα τις φωτογραφίες στον υπολογιστή, τις αντιμετώπισα ως ιδέες που έπρεπε να πραγματωθούν σε μια επιφάνεια διαφορετική από της φωτογραφίας, να αποκτήσουν την τραχύτητα της πέτρας με τις έντονες διαφορές άσπρου μαύρου.

Μέσα από αυτόν το διάλογο η φωτογραφία μεταμορφώνεται σε χαρακτικό και η χαρακτική σε φωτογραφία˙ γίνεται μια ανταλλαγή ύλης. Η χρήση διαφορετικών υλικών, όπως το γυαλόχαρτο και η εκτύπωση σε φιλμ, μιμείται την ύλη, και προσεγγίζει την ιδέα, του πραγματικού υλικού που θα ήθελα να είναι τυπωμένο, δηλαδή έχει την υπόκωφη λάμψη της πέτρας και τη διαφάνεια του γυαλιού. Όμως στην ουσία η δουλειά είναι πέρα από το υλικό, δεν είναι το υλικό. Με διάθεση παιχνιδιού, μετέφερα φωτογραφίες σε επιφάνειες γυαλόχαρτου χρησιμοποιώντας την πυκνότητα του κόκκου για να διαφοροποιήσω την επιφάνεια και να την κάνω να ξεθωριάζει, για να δημιουργήσω την αίσθηση του χρόνου που αλλάζει και διαλύει σιγά σιγά την εικόνα.

Μεταμφιέζομαι... Μεταμφιέζω τα συναισθήματά μου για να μπορέσω να αγγίξω το θέμα μου. Γιατί αυτή είναι η δυσκολία. Η βασική δυσκολία είναι ότι δεν μπορείς να αγγίξεις το θέμα σου απευθείας. Πρέπει να πάρεις διαφορετικούς δρόμους. Ας πούμε ότι πάντα προσπαθούσα να καλύπτω αυτό που σκέφτομαι, αυτό που θέλω να πω, και προσπαθώντας να το καλύψω εμφανίζεται απροσδόκητα εντονότερο.»

H Πελαγία Κυριαζή κατάγεται από τη Λέσβο και γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική, με τον Γ. Μόραλη και τον Δ. Κοκκινίδη, και κεραμική στην ΑΣΚΤ. Το 1992 πήγε στη Νέα Υόρκη, με υποτροφία Fulbright, όπου σπούδασε στη School of Visual Arts και συνεργάστηκε με τον Βασίλη Λαμπρινό. Με έναυσμα το καλλιτεχνικό περιβάλλον της Νέας Υόρκης, ασχολήθηκε με τη ζωγραφική, το σχέδιο και τη χαρακτική, αλλά το έντονο ενδιαφέρον της για τα ψηφιακά μέσα την οδήγησε στη δημιουργία τριών ενοτήτων δουλειάς με τίτλο Κοιμωμένη, 1997, Οριστική Διαμονή, 1999, και Tyranny of Light (2002), όπου χρησιμοποίησε ψηφιακή φωτογραφία, βίντεο, ποίηση και μουσική.
Χαρακτικά έργα της διακρίθηκαν δυο φορές σε διαγωνισμό του Διεθνούς Κέντρου Χαρακτικής και παρουσιάστηκαν στην έκθεση New Prints 2002 και New Prints 2009 /Winter στο Διεθνές Κέντρο Χαρακτικής στη Νέα Υόρκη και το Σικάγο. Έργα της έχουν επίσης εκτεθεί, στο πλαίσιο της ελληνικής συμμετοχής, στο Kunsthalle Berlin και στην 6η International Biennial of Drawing and Graphic Arts στο Μουσείο του Gyõr στην Ουγγαρία. Επίσης έχει συμμετάσχει στην Διεθνή Έκθεση Art Athina τρεις φορές.

Έχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε 9 ατομικές εκθέσεις στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα, στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, στην Γκαλερί 3, στην Γκαλερί Ώρα, στο Αμερικανικό Κολέγιο Ελλάδος, και στο A. S. Onassis Cultural Center και το Tenri Cultural Institute στη Νέα Υόρκη, καθώς και στη New York Public Library 96th Str. στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ που διοργανώθηκε από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Έχει επίσης παρουσιάσει τη δουλειά της σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στη Νέα Υόρκη, όπως στην Kouros Gallery, Rosenberg + Kaufman Fine Art και στο Tenri Cultural Institute, και στην Ελλάδα, στο Σπίτι της Κύπρου, στο Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα Μερκούρη, στο Μουσείο Φρυσίρα και στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης.
Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές.

Διάρκεια έκθεσης: 19 Μαΐου – 31 Ιουλίου 2009
Ώρες λειτουργίας : Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 9:30 π.μ. – 8 μ.μ.
Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο 9:30 π.μ. – 3:30 μ.μ.
Πληροφορίες τηλ. : 210 3614143

Τίτλος:Οι Πρώιμες Κυκλάδες. Μια ανάλυση στο πλαίσιο της νησιωτικής αρχαιολογίας.
Συγγραφέας:Cyprian Broodbank
Μετάφραση: Γιάννης Παπαδάτος
Έκδοση: Αθήνα, ΜΙΕΤ, 2009,
Σελίδες: 653 σσ. με 122 α/μ εικόνες και 12 πίνακες,
ISBN: 978-960-250-400-0 χαρτόδετο, 978-960-250-399-7 πανόδετο

Τιμή: 37,53 € χαρτόδετο,47,68 € πανόδετο
Τιμή ΜΙΕΤ: 26,27 € χαρτόδετο, 33,38€ πανόδετο




Ο Σύπριαν Μπρούντμπανκ χρησιμοποιεί τα εργαλεία της νησιωτικής αρχαιολογίας για να αναλύσει σε βάθος τον πρώιμο κυκλαδικό πολιτισμό και να επανερμηνεύσει μια καίρια φάση της ιστορίας του πρώιμου Αιγαίου, ακολουθώντας τα ίχνη της εξέλιξης των κοινωνιών στις Κυκλάδες κατά τη Νεολιθική και την Πρώιμη Εποχή του Χαλκού, από τον πρώτο αποικισμό ως την ενσωμάτωσή τους, τρεις χιλιετίες αργότερα, στο παγκόσμιο σύστημα των μινωικών ανακτόρων και της ευρύτερης Ανατολικής Μεσογείου. Οι Κυκλάδες αποτελούν μία από τις πιο εντατικά ερευνημένες και πλούσιες σε αρχαιολογικά στοιχεία νησιωτικές περιοχές στον κόσμο και από τις λίγες που μπορούν να παρέχουν πληθώρα δεδομένων για την έρευνα του υλικού πολιτισμού. Το γεγονός αυτό επιτρέπει στον συγγραφέα να αναδιατυπώσει την ιστορία των Πρώιμων Κυκλάδων και να παραθέσει αναλυτικά παραδείγματα, τα οποία θέτουν σε αμφισβήτηση παγιωμένες προσεγγίσεις της νησιωτικής αρχαιολογίας.

Η έρευνά του επικεντρώνεται σε μια σειρά από ερωτήματα-κλειδιά σχετικά με τους κατοίκους των νησιών: Γιατί οι άνθρωποι πήγαν στα νησιά; Πώς επέλεξαν να ζήσουν μετά την άφιξή τους; Τι συνέβαλε στη διαμόρφωση της ζωής τους και πώς εκείνοι αναδιαμόρφωσαν από φυσικής και γνωστικής πλευράς τα νησιά στα οποία κατοικούσαν; Τι είδους σχέσεις δημιουργήθηκαν ανάμεσα στις νησιωτικές κοινότητες αλλά και ανάμεσα στους νησιώτες και άλλες μη νησιωτικές κοινότητες; Πώς οι εξωτερικές επαφές επηρέασαν τον νησιωτικό πολιτισμό; Πώς και γιατί έφτασε το «τέλος» των νησιωτικών κοινωνιών, αν πράγματι συνέβη κάτι τέτοιο; Η μελέτη του Μπρούντμπανκ δείχνει ότι οι νησιώτες μπορούν να καθορίσουν οι ίδιοι τον πολιτισμικό χώρο και το περιβάλλον τους, και ότι οι νησιωτικές κοινότητες έχουν σύνθετες σχέσεις με τον μη νησιωτικό κόσμο, ενώ παράλληλα προσφέρει πολλές νέες οπτικές και προκλήσεις στους ερευνητές της νησιωτικής αρχαιολογίας καθώς και στους μελετητές της Μεσογείου.

Ο ΣΥΠΡΙΑΝ ΜΠΡΟΥΝΤΜΠΑΝΚ είναι Senior Lecturer Αιγαιακής Αρχαιολογίας στο University College του Λονδίνου (Institute of Archaeology) και έχει τιμηθεί για το βιβλίο αυτό με τα βραβεία Runciman (2001) και James R. Wiseman (2003).

Νεότερες αναρτήσεις Παλαιότερες αναρτήσεις Αρχική σελίδα